Materiały live na FB - jak je zaplanować?

Materiały live na FB - jak je zaplanować?
Facebook zmienia się na naszych oczach. Niemal codziennie słychać o nowej funkcjonalności lub zmianach w mechanice serwisu. Niedawno jedną z takich zmian było wprowadzenie możliwości publikowania materiałów live, czyli na żywo. W tym tekście opowiemy Ci o tym, jak zaplanować atrakcyjną transmisję live, która przykuję tysiące użytkowników do monitorów.
Znaczniki, znaczniki i jeszcze raz znaczniki
Samo uruchomienie transmisji live od strony technicznej nie powinno stanowić dla Ciebie wielkiego wyzwania. System poprowadzi Cię za rękę i pozwoli bezboleśnie zaplanować cały materiał. Bardzo ważne jest jednak, byś zwrócił szczególną uwagę na znaczniki. To one bowiem są odpowiedzialne za prawidłową dystrybucję filmu. Dobrze określone znaczniki to przede wszystkim szybki dostęp do użytkowników, którzy interesują się tematem poruszanym w materiale live. Wspierają więc dystrybucję organiczną. Oprócz tego znaczniki ułatwiają Twoim użytkownikom znaleźć materiał przez wyszukiwarkę na Facebooku.
Niech o Tobie wiedzą!
To, jak wiele szumu narobisz wokół swojego materiału live, ma wpływ na to, jak chętnie będzie oglądany. Przygotuj specjalne zajawki w formie graficznej oraz filmowej i umieszczaj je na swoim fanpage. Tworząc tego typu posty, musisz pamiętać, by umieścić w nich link do transmisji. Zastanów się też nad newsletterem lub wysyłką specjalnych SMS-ów z zaproszeniem. Skuteczne, jeżeli chodzi o promocję, jest też udostępnienie informacji o transmisji na grupach tematycznie związanych z tym, o czym będziemy mówić. Pamiętaj tylko, żeby nie być zbyt nachalnym i nie zmęczyć potencjalnych widzów swoim materiałem jeszcze przed publikacją.
Nie prowadź monologu
Gratulacje! Twoja pierwsza transmisja live trwa. Widzowie dopisali, a Ty czujesz, że to był dobry pomysł. Nie zanudź więc tych, którzy poświęcili swój czas, by Cię zobaczyć i daj im się wypowiedzieć. Zorganizuj konkurs oraz zachęcaj do komentowania. Zadawaj pytania i zwracaj się bezpośrednio do użytkowników. Próbuj ich angażować, a szybko przekonasz się, jak wiele możesz dzięki temu zyskać.
Spis treści
Podobne artykuły
Przeczytaj również
Szanujemy Twoją prywatność!
Witamy! Stosujemy pliki cookie w celu zapewnienia prawidłowego funkcjonowania serwisu. Możemy również wykorzystywać pliki cookie własne oraz naszych partnerów w celach analitycznych i marketingowych, w szczególności dopasowania treści reklamowych do Twoich preferencji. Korzystanie z analitycznych i marketingowych plików cookie wymaga zgody, którą możesz wyrazić, klikając „Zaakceptuj”. Jeżeli chcesz dostosować swoje zgody dla nas i naszych partnerów, kliknij „Zarządzaj cookies”. Wyrażoną zgodę możesz wycofać w każdym momencie, zmieniając wybrane ustawienia.
Zobacz więcej