Jak zwiększyć konwersje w sklepie internetowym

Jak zwiększyć konwersje w sklepie internetowym
Konwersja to główny cel każdego przedsiębiorcy działającego w Internecie. To ona decyduje o sukcesie lub porażce danego sklepu. Właśnie dlatego większość działań z zakresu marketingu internetowego powinna mieć na celu zwiększenie tego parametru. Dzisiaj opowiemy Ci o tym, czym jest konwersja i jak możesz podnieść jej poziom w Twoim sklepie.
Czym jest konwersja?
Konwersja to w dużym skrócie sprawienie, by użytkownik wykonał działanie, na którym nam zależy. W przypadku sklepów internetowych chodzi o „realizację koszyka”, czyli po prostu sprzedaż. Charakter konwersji jest zależny od tematyki strony i celu jej istnienia.
Jak podnieść konwersję w sklepie internetowym?
Dobrej jakości zdjęcia
Jak powszechnie wiadomo – kupujemy oczami. To, w jaki sposób zaprezentujesz swój produkt, ma bardzo duży wpływ na to, czy użytkownik nie wybierze konkurencji. Zadbaj więc, by zdjęcia produktów były czytelne i maksymalnie szczegółowe. Niezbyt dobrym pomysłem jest wstawianie na stronę grafik od producenta. Najlepiej będzie, jeśli sam zrobisz zdjęcia i zadbasz o ich atrakcyjną ekspozycję w sklepie.
Perswazyjne teksty
Gdy zdjęcia produktów są już dobrej jakości, czas zająć się opisami. Pamiętaj, żeby używać języka korzyści. Dobry opis nie może być suchą specyfikacją w formie tabelki. Zadbaj o to, by tekst rozwiązywał problemy i odpowiadał na często pojawiające się pytania. Unikaj również kopiowania opisów lub ściągania ich ze strony hurtowni. Użytkownik szybko to wyłapie.
Tania wysyłka
Droga dostawa to coś, co skutecznie zabija sklepy internetowe. Co z tego, że Twoje produkty są dostępne w atrakcyjnej cenie, skoro koszt dostawy woła o pomstę do nieba? Najlepszym rozwiązaniem jest wprowadzenie darmowej wysyłki. Jeśli nie możesz sobie na to pozwolić, rozważ taką opcję w wybrane dni.
Szybkie odpowiedzi
Pytania od klientów to w sklepie internetowym chleb powszedni. Kluczowe jest jednak to, jak szybko będziesz na nie odpowiadać. Przygotuj estetyczną stronę kontaktową i rozważ wprowadzenie czatu. Dzięki temu Twoi klienci będą czuć, że mają do Ciebie dostęp, kiedy tylko tego potrzebują.
Spis treści
Podobne artykuły
Przeczytaj również
Szanujemy Twoją prywatność!
Witamy! Stosujemy pliki cookie w celu zapewnienia prawidłowego funkcjonowania serwisu. Możemy również wykorzystywać pliki cookie własne oraz naszych partnerów w celach analitycznych i marketingowych, w szczególności dopasowania treści reklamowych do Twoich preferencji. Korzystanie z analitycznych i marketingowych plików cookie wymaga zgody, którą możesz wyrazić, klikając „Zaakceptuj”. Jeżeli chcesz dostosować swoje zgody dla nas i naszych partnerów, kliknij „Zarządzaj cookies”. Wyrażoną zgodę możesz wycofać w każdym momencie, zmieniając wybrane ustawienia.
Zobacz więcej