Platforma B2B
UI/UX Design
Frontend
Backend

Cosmo Group: dobry system musi być beauty

Cosmo
Wyzwanie

Po pierwsze: nie utrudniać zakupów

To kolejna historia o tym, jak ważny jest sprawny system sprzedaży i jego dobry UX. Gdy Twój produkt budzi zainteresowanie, a system zamówień zachęca, ale do zamówienia przez telefon – trzeba coś zmienić!

Cosmo Group to marka z branży beauty ‒ lider w sektorze stylizacji paznokci. Do Cosmo należą takie marki jak Neonail, MYLAQ i Neo. Produkty tej firmy można znaleźć w ponad 1000 punktach w Polsce oraz 40 krajach na całym świecie. Niedawno pracowaliśmy z Head of Development Cosmo Group. Wyzwaniem, przed jakim stała marka, była platforma B2B dla kontrahentów. Jak sprawić, aby system zamówień był wydajny? Jak zoptymalizować sprzedaż online? To były pytania, które stawiał sobie nasz klient.

Cosmo Group do tej pory korzystało z „pudełkowego” systemu sprzedaży typu ERP. Kontrahenci mogli korzystać z platformy B2B, lecz problem był taki, że… nie chcieli. W Sun Group mieliśmy rozwiązać ten problem i stworzyć dobrze działającą i spójną platformę sprzedażową, która będzie przyjazna użytkownikowi i zautomatyzuje proces sprzedaży oraz wysyłki. Nowy system miał zlikwidować problem, z którym nasz klient się mierzył ‒ zamówienia telefoniczne wymagały ręcznej zmiany promocji przez pracownika. Spowalniało to obsługę zamówienia, a co za tym idzie – spalało zasoby i nie pozwalało zwiększyć sprzedaży. Zaprojektowaliśmy system, który w pełni zautomatyzował i usprawnił ten proces.

Cosmo
Proces realizacji

Personalizacja i dopasowanie

Sprzedaż nie może pochłaniać zasobów, a ma przynosić zyski. Żeby nie generować strat, warto zbudować system obsługi, który będzie prosty i intuicyjny dla klienta oraz nie będzie go zmuszał do wyboru zamówienia telefonicznego. Tak właśnie zaprojektowaliśmy nową platformę dla Cosmo Group.

W Sun Group mamy narzędzia do stworzenia systemu B2B, który posiada webowy dostęp i API zintegrowane z ERP klienta. Tak samo było w przypadku Cosmo Group. Zbudowaliśmy platformę połączoną z systemem naszego klienta. W rezultacie każdy kontrahent odwiedzający stronę może zalogować się do systemu i dzięki temu ma dostęp do spersonalizowanej grupy produktów, cen i rabatów.

W systemie dla Cosmo Group zastosowaliśmy moduł promocyjny, który powiadamia kontrahentów o spersonalizowanych ofertach specjalnych. Tę część platformy zbudowaliśmy na prośbę Cosmo.

Aby ulepszyć doświadczenia użytkownika odwiedzającego platformę, wdrożyliśmy konfigurator zestawów powiązanych produktów. Zbudowaliśmy go tak, aby kontrahenci Cosmo Group widzieli produkty powiązane z tymi, które ich interesują. I to wszystko dało znakomite rezultaty.

Kluczem do sukcesu jest też sprawny system reklamacji. Platforma, którą zbudowaliśmy w Sun Group, natychmiast przykazuje zgłoszenia reklamacyjne do ERP Cosmo Group. Dzięki temu zgłoszenia mogą być sprawniej obsługiwane.

Cosmo
Cosmo
Rezultaty

IT i UX też mogą być beauty!

Gdy w Sun Group mówimy „sprawdzam”, liczymy na mierzalne efekty. Tak było też tym razem. Cosmo Group nie tylko uzyskało spójny system sprzedaży B2B, lecz także płynące z tego zyski.

Od momentu wdrożenia system naszego klienta obsłużył transakcje, których wartość wyniosła kilkadziesiąt milionów złotych. Obsługa takiego ruchu telefonicznie wymagałaby ogromnych nakładów finansowych. Dzięki naszym rozwiązaniom znacznie polepszyły się doświadczenia użytkowników strony. Kontrahenci, którzy nie byli przekonani do poprzedniej platformy B2B, z nowej korzystają bardzo chętnie. Nowy system B2B obsługuje setki kontrahentów.

Ponieważ Cosmo Group to firma o zasięgu międzynarodowym, kwestią czasu było przetłumaczenie platformy na inne języki. W tej chwili system obsługuje klientów w pięciu krajach. A klienci mają do wyboru bogaty asortyment ponad 5 tysięcy produktów z branży beauty.

Rozwiązania IT często kojarzą się z kodem zrozumiałym tylko dla programistów. Ponieważ w Sun Group specjalizujemy się także w projektowaniu stron, nasz klient zyskał dobrze działający system z wydajnym mechanizmem, a przede wszystkim estetyczną i intuicyjną platformę sprzedaży dla swoich klientów. Klientów, których interesuje tylko to, co na stronie Cosmo Group dotyczy beauty. A mechanizmem zajęliśmy się my!

Chcesz usprawnić swój proces sprzedaży?
Skontaktuj się z nami
up