Każdy sklep internetowy powinien być wyposażony w szereg narzędzi, które pomagają zwiększyć sprzedaż produktu. Mowa o opcji tworzenia pakietów promocyjnych, czy też kuponach rabatowych. Odpowiednio dobrane rozwiązania pozwalają w prosty sposób przygotować kampanie reklamowe oraz sprzedażowe w obrębie sklepu, ale i poza nim. Promocje te mają przekonać klientów do zakupu towaru lub zainteresowania ofertą. Dlatego tworząc CMS Sun Group, zdecydowaliśmy się na przygotowanie pakietu opcji, bez których sprzedawcy nie mogą efektywnie zarządzać polityką cenową. Oto najważniejsze z nich.
 

Obniżka ceny

Jest to proste rozwiązanie, które pozwala przypisać dowolnemu produktowi cenę podstawową będącą sugerowaną/starą ceną sprzedaży oraz cenę promocyjną, która obecnie obowiązuje klienta w sklepie. Taki produkt pojawi się w sklepie internetowym z etykietą „promocja” lub „wyprzedaż”, a dodatkowo na karcie produktu kupujący zobaczy zarówno przekreśloną starą cenę, jak i nową, promocyjną. Administrator systemu może ustalić obniżkę kwotową lub procentową. To idealne narzędzie do tworzenia promocji dla produktów sprzedawanych jako preorder, czyli w przedsprzedaży. W ten sposób można obniżyć cenę na pewien czas – będzie ona niższa dla osób, które zdecydują się kupić towar przed jego premierą. Nie można zapominać, że jednak głównym zadaniem takich obniżek jest czyszczenie magazynów i pozbywanie się towarów, które zalegają nam na półkach.
 

Obniżka ceny

Banery promocyjne

Można powiedzieć, że to klasyka w sklepie internetowym. Ważne jest jednak to, gdzie banery są wyświetlane. Przeważnie jest to tylko strona główna e‑sklepu, a strony produktowe i strony kategorii są banerów pozbawione. W panelu administracyjnym e‑sklepu możemy wybrać, jakie banery pojawią się na poszczególnych podstronach sklepowych. Można je publikować między innymi na stronie głównej sklepu, liście produktowej, karcie produktu, stronie z listą wszystkich promocji itd. Jeśli zdecydujemy się na zamieszczenie baneru, to możemy zdecydować, czy wolimy statyczny, czyli taki, który będzie posiadał tylko jedno zdjęcie/grafikę, czy rotacyjny, czyli składający się z wielu zmieniających się zdjęć. Administrator ma możliwość wyboru miejsca oraz czasu publikacji banerów.
 

Banery promocyjne

Darmowa dostawa

Darmowa dostawa jest jednym z motywatorów do zakupów w sklepach internetowych. Potwierdza to raport „E‑commerce w Polsce 2019” przygotowany przez Gemius. 59% ankietowanych uważa, że najlepszą formą dostawy jest: „darmowa dostawa do domu z możliwością darmowego zwrotu”. Dlatego dobrze jest skorzystać z tej formy promocji. CMS Sun Group daje wiele możliwości ustawienia darmowej dostawy w sklepie internetowym.

Najprostszą metodą jest ustalenie progu cenowego, od którego przyznawana będzie darmowa przesyłka w sklepie internetowym. Jeśli wartość koszyka klienta jest wyższa niż wprowadzona przez administratora sklepu kwota, to automatycznie koszt dostawy zostanie obniżony do zera. Robiący w sklepie zakupy e‑klient widzi też pasek postępu, który pokazuje mu, jakiej kwoty brakuje do przesyłki za darmo.

Jeśli nie chcemy korzystać z dostawy za darmo przez cały czas, możemy wygenerować kod „rabatowy” na darmową dostawę. Można go wprowadzić podczas finalizowania zakupów, przed podliczeniem koszyka zakupowego.
 

Darmowa dostawa


Kupony rabatowe

Moduł kuponów jest jednym z najbardziej rozbudowanych narzędzi. Wszystko po to, by móc w łatwy sposób wpływać na cenę na różne sposoby. Z poziomu panelu administracyjnego można wygenerować dowolną liczbę kodów. Kod może być przygotowany przez sklep i mieć swoją nazwę, na przykład „SUN2020”, albo może być wygenerowany automatycznie jako ciąg cyfr i liter. Następnie ustawiamy parametry danego kodu rabatowego. Możemy zaznaczyć, czy będzie on aktywny od danej kwoty, czyli na przykład 100 zł, czy będzie kodem jednorazowym, czy jego użycie będzie możliwe wielokrotnie. Możemy też ustalić, czy kod obniży cenę jednego produktu, czy pewnej grupy produktowej. Administrator może wygenerować następujące typy kodów:

  • -  obniżające wartość koszyka o ustaloną kwotę;
  • -  obniżające wartość koszyka o ustalony procent;
  • -  obniżające wartość produktu o ustalony procent;
  • -  obniżające wartość produktu o ustaloną kwotę;
  • -  obniżające wartość kategorii produktów o ustalony procent;
  • -  obniżające wartość wybranych produktów o ustalony procent.

Kupony rabatowe

Cross‑selling i Up‑selling

Cross‑selling jest modułem pozwalającym na krzyżowe promocje produktowe. Daje możliwość przedstawienia klientowi produktów uzupełniających zakup, którego właśnie dokonał. Podczas zakupu przez klienta obuwia, możemy mu pokazać szczotkę i pastę do butów w niższej cenie lub pasujące do butów skarpetki. Moduł ten pozwala łatwo połączyć produkty i przedstawić je w formie oferty klientowi.

Up‑selling polega na sprzedaży dodatkowej, na podbiciu oferty, na zaproponowaniu droższej wersji towaru. Jeśli na przykład klient kupuje za 800 zł zwykłą konsolę do grania, można zaproponować mu urządzenie za 950 zł z dodatkowym padem. Gdy kupujący rozpoczął już proces zakupowy, możemy wygenerować odpowiednie komunikaty sprzedażowe, które pokażą mu, że za jedyne 150 zł więcej może zyskać pad, który normalnie kosztuje 250 zł. Skoro jeszcze nie sfinalizował transakcji, może zmienić decyzję. Opcja ta pozwala poinformować kupującego o alternatywnym produkcie, bowiem często nie zdaje sobie on sprawy, że może istnieć lepsza wersja szukanego produktu, której zakup chętnie by rozważył.

Jak widać, system CMS Sun Group jest dostosowany do panujących obecnie na rynku trendów. Dzięki swojej budowie CMS może być łatwo rozwijany i rozbudowany, dopasowywany do oczekiwań klienta. Można go połączyć z zewnętrznymi rozwiązaniami płatniczymi oraz logistycznymi. Daje możliwość integracji z wieloma istniejącymi na rynku oprogramowaniami typu ERP. Warto mieć to na uwadze podczas wyboru CMS do sklepu internetowego.
 

Cross selling i up selling