Branża e-commerce, podobnie jak sklepy stacjonarne ma wiele okazji, aby zachęcić swoich klientów do zakupów internetowych. Składają się na nie zarówno propozycje inicjowane przez naszą pomysłowość, jak i tradycyjne okazje zakupowe, które wpisały się już na stałe w kalendarze przedsiębiorców. Istnieją jednak dni, które wciąż jeszcze nie są tak popularne w Polsce, jednak zainteresowanie nimi wzrasta z roku na rok. Na jakie daty zwrócić więc szczególną uwagę podczas przygotowywania strategii sprzedażowej dla swojego e-sklepu? Podpowiadamy!
 

Blue Monday w styczniu

Blue Monday to dzień wyliczony przez naukowców jako najbardziej depresyjny czas w roku. Wiąże się to z krótkimi dniami i zimnem, a także częstym złamaniem postanowień noworocznych, które miały nam towarzyszyć przez zdecydowanie dłuższy czas. Blue Monday zazwyczaj przypada w trzeci poniedziałek stycznia, kiedy rolą sprzedawcy jest poprawa nastroju swoich klientów poprzez korzystne oferty cenowe i zachęcenie do zakupów.

Sprawdzonym patentem na ten dzień jest zaoferowanie rabatu lub kuponów zniżkowych, a także darmowej dostawy, która często stanowi dodatkowy bodziec do zakupów. Oferty tego rodzaju ważne są tylko w najbardziej depresyjny poniedziałek w roku, a klienci mają szansę na wkroczenie w nowy tydzień z upragnionymi zakupami, które podnoszą ich na duchu.
 

11 listopada - Dzień Singla

To święto wywodzące się z Chin, które wciąż jest mało doceniane w Polsce. Tymczasem tegoroczny Dzień Singla w Chinach pobił wszelkie rekordy sprzedaży. Szacuje się, że w ciągu pierwszej minuty wyprzedaży Grupa Alibaba, do której należy między innymi popularne w Polsce Aliexpress, przyjęła zamówienia na kwotę 1 miliarda dolarów! Można się więc spodziewać, że w kolejnym roku wiele krajów zechce powtórzyć ten wynik. Święto przypada dokładnie 11 listopada, kiedy to w Polsce obchodzimy Dzień Niepodległości. Jako, że jest to święto wolne od pracy, zamknięte są wszystkie sklepy stacjonarne, dlatego szał zakupów z powodzeniem można przenieść do branży e-commerce.
 

Black Friday w listopadzie

Dzień uznawany za największe święto wyprzedaży w ciągu całego roku. Czarny Piątek wywodzi się ze Stanów Zjednoczonych, jednak przywędrował również do wielu innych krajów, co od kilku lat można zauważyć również w Polsce. Black Friday odbywa się co roku w ostatni piątek listopada, tuż po Święcie Dziękczynienia, obchodzonym w USA. Jak pokazują dostępne dane, zeszłoroczny Czarny Piątek pobił rekord sprzedaży w branży e-commerce. Klienci wydali aż 25% więcej niż rok wcześniej, co stanowi dużą obietnicę na przyszłość.

W Czarny Piątek wiele sklepów oferuje atrakcyjne rabaty na wybrane produkty lub całą kolekcję, a także darmową dostawę na terenie całego kraju. Jeśli jednak nie chcemy obniżać zbyt wielu cen, ciekawym rozwiązaniem jest wybranie jedyne czarnych przedmiotów z naszej oferty, które idealnie wpisują się w zakupowe szaleństwo tego dnia.
 

Cyber Monday w listopadzie

To dzień dla wszystkich spóźnialskich, którzy nie zdążyli zrobić zakupów przed weekendem, podczas Black Friday. Początkowo święto to dedykowane było jedynie sklepom internetowym, jednak z czasem stało się popularne również w placówkach stacjonarnych. Podobnie jak w przypadku Czarnego Piątku, analizy rynkowe pokazują, że dzień ten pozwala znacznie zwiększyć sprzedaż. W ubiegłym roku odnotowano wzrost transakcji nawet o 20%. Nie warto więc rezygnować z tego dnia po piątkowym, czarnym szaleństwie zakupowym. Sekretem do sukcesu jest zachęcenie klientów poprzez ciekawą oprawę graficzną wydarzenia, nawiązującą do jego cyfrowego charakteru.
 

Dzień Darmowej Dostawy w grudniu

To kolejna okazja, która przywędrowała do nas ze Stanów Zjednoczonych. Święto bezpłatnej wysyłki jest ruchome i przypada krótko po szaleństwie wyprzedaży z okazji Black Friday oraz Cyber Monday, czyli w pierwszej połowie grudnia. Czas ten to świetna okazja, aby rozejrzeć się za świątecznymi prezentami, dekoracjami oraz niezbędnym sprzętem. Akcja służy popularyzacji sklepów internetowych, które oferują w tym dniu, jak sama nazwa wskazuje, darmową dostawę. Klienci mają więc szansę zrobić świąteczne zakupy bez tłumów w centrach handlowych oraz związanej z nimi irytacji. Dzień bez dostawy to świetna okazja do zachęcenia klientów do zakupów po cenie znacznie niższej niż ma to miejsce w przypadku sklepów stacjonarnych. Na szczęście coraz więcej osób zauważa potencjał w branży e-commerce, robiąc zakupy w zaciszu własnego domu.