Asortimo
UI/UX Design
Frontend
Backend

Porównywarka cen kompatybilna z narzędziami Google’a

asortimo
Wyzwanie

Złożone narzędzie do prostych działań

W dobie zakupów internetowych porównywarki cenowe są popularnym narzędziem wśród użytkowników. Są to narzędzia, bez których zakupy byłyby trudniejsze i bardziej czasochłonne. Prostota takich narzędzi tkwi w ich złożoności i o złożoności zwieńczonej prostotą jest historia naszej współpracy z Verseo.

Verseo to największa agencja SEO&Digital Ads w naszym regionie i strategiczny partner Google w Europie Wschodniej i Centralnej. Skontaktował się z nami Krzysztof Masłowski (CEO & Partner). Szukał on firmy, której zadaniem miał być rozwój porównywarki cenowej Asortimo.

W Sun Group mieliśmy zapewnić platformę, która będzie automatycznie pobierać i aktualizować oferty na podstawie plików dostarczanych przez partnerów. Nasz zespół miał zapewnić wysoką wydajność przetwarzania danych, szybko działający serwis i dodać część poradnikową, która wypromuje platformę w wyszukiwaniu organicznym. Odpowiednie narzędzia wymagają odpowiednich rozwiązań, a te – odpowiednich ludzi.

asortimo
Proces realizacji

Prostota tkwi w... złożoności

Budowa porównywarki jest złożonym procesem. Od strony technicznej ma ona działać szybko, ma być użyteczna. Im więcej produktów w bazie, tym większa korzyść dla klienta i użytkowników. Jednak im większa baza produktów i im większa liczba użytkowników, tym wydajniejszy musi być system. Brzmi prosto, nawet jeśli realizacja tak prosta nie jest.

W Sun Group specjalizujemy się w takich wyzwaniach. Wkrótce rozpoczęliśmy z Verseo pracę nad porównywarką. Efekt tych prac jest więcej niż zadowalający. Asortimo współpracuje z Google CSS (Comparison Shopping Services).

Dla użytkownika oznacza to, że gdy wpisze on w wyszukiwarce Google np. frazę „wózek dziecięcy”, oprócz listy wyników wyszukiwania otrzyma porównanie cen produktów w różnych sklepach.

W Sun Group musieliśmy zbudować narzędzie niezwykle wydajne, dla docelowo dużej grupy osób. Taka porównywarka niesie też korzyści dla właścicieli sklepów, którzy mogą lepiej promować swój produkt za jej pomocą. Właściciele mają też szybki dostęp do wiedzy o cenach w konkurencyjnych sklepach, co pomaga im stworzyć atrakcyjniejszą ofertę.

asortimo
asortimo
Rezultaty

Liczby mówią same za siebie

W Asortimo znajduje się blisko pół miliona produktów z ponad 200 sklepów. Klienci mogą porównywać ceny 5,5 tys. marek z 8 krajów. Strona jest kompatybilna z narzędziami Google’a i zapewnia intuicyjną nawigację odwiedzającym.

Klienci biznesowi i partnerzy mogą z łatwością dodawać swoje produkty, które automatycznie trafiają do bazy Google Shopping.

Co więcej, właściciel sklepu nie musi dodawać do produktu jego opisu i specyfikacji. Robi to mechanizm, który automatycznie zaciąga dane o produkcie z feeda.

Asortimo wykorzystuje to, co zapewniamy w Sun Group - złożone narzędzia IT oraz prostotę i intuicyjność w użytkowaniu.

Zobacz jak taki projekt mógłby wyglądać w Twojej firmie
Skontaktuj się z nami
up