Jak wykorzystać sztuczną inteligencję w e-commerce?

Jak wykorzystać sztuczną inteligencję w e-commerce?
Sztuczna inteligencja otwiera przed ludzkością ogrom możliwości. Już dzisiaj jest wykorzystywana w wielu gałęziach przemysłu, marketingu, a nawet rekrutacji pracowników. Dzisiaj pokażemy Ci, jak AI może usprawnić Twój e-commerce i sprawić, że zostawisz konkurencję w tyle.
Sklep dopasowany do klienta
Personalizacja to jeden z najważniejszych trendów w e-commerce. Sztuczna inteligencja może wesprzeć Twoje działania z zakresu AI oraz sprawić, że klienci będą dostawać spersonalizowane oferty zgodne z ich oczekiwaniami. Dzięki temu użytkownicy poczują, że sklep jest skrojony na ich miarę, a rekomendacje produktowe pasują do tego, czego konkretnie szukają.
Pomoc w pierwszym kontakcie
Nie od dzisiaj wiadomo, że w życiu sprzedawcy najtrudniejsze jest nawiązanie pierwszego kontaktu i zainteresowanie potencjalnego klienta swoimi produktami. Sztuczna inteligencja może sprawić, że ta część działalności stanie się o wiele przyjemniejsza, ponieważ specjalne platformy same wyszukają najbardziej pasujące firmy potencjalnie zainteresowane Twoją ofertą. W ten sposób zminimalizujesz liczbę „nietrafionych strzałów”.
Kontakt z klientem
Miarą dobrego sklepu internetowego jest czas, w jakim jego klienci otrzymują odpowiedzi na zadawane drogą elektroniczną pytania. Właśnie z tego powodu tradycyjni konsultanci przestają być wydajni a duże e-commerce coraz częściej wprowadzają chatboty, czyli chaty oparte na skomplikowanych algorytmach. Zadaniem tych narzędzi jest odpowiadanie na zadawane pytania oraz ułatwienie ścieżki zakupowej, jaką mają do przejścia Twoi klienci.
Rekrutacja pracowników
Rekrutacja jest czasochłonna i obarczona ryzykiem trafienia na nieodpowiednią osobę. Sztuczna inteligencja potrafi selekcjonować nadesłane aplikacje i sprawdzać, czy potencjalny kandydat ma zbiór pożądanych przez pracodawcę cech. Dzięki temu o wiele łatwiej jest wynajdować talenty i zapraszać je do współpracy.
Ochrona sklepu
Ataki hakerów są coraz powszechniejsze i potrafią na wiele godzin lub dni sparaliżować nawet najlepiej chroniony e-commerce. Z pomocą przychodzą „wirtualni ochroniarze”, którzy przy pomocy machine learning tworzą inteligentną tarczę dopasowującą się do specyfiki chronionej firmy. Tego typu rozwiązania są szczególnie polecane serwisom zbudowanym w chmurze.
Jeżeli chciałbyś prowadzić takie rozwiązania w swoim sklepie internetowym zgłoś się do nas. Pomożemy Ci w odpowiednim wdrożeniu sztucznej inteligencji i zadbamy aby działała na Twoją korzyść. Zachęcamy do kontaktu.
Spis treści
Podobne artykuły
Przeczytaj również
Szanujemy Twoją prywatność!
Witamy! Stosujemy pliki cookie w celu zapewnienia prawidłowego funkcjonowania serwisu. Możemy również wykorzystywać pliki cookie własne oraz naszych partnerów w celach analitycznych i marketingowych, w szczególności dopasowania treści reklamowych do Twoich preferencji. Korzystanie z analitycznych i marketingowych plików cookie wymaga zgody, którą możesz wyrazić, klikając „Zaakceptuj”. Jeżeli chcesz dostosować swoje zgody dla nas i naszych partnerów, kliknij „Zarządzaj cookies”. Wyrażoną zgodę możesz wycofać w każdym momencie, zmieniając wybrane ustawienia.
Zobacz więcej