Rozwój technologii sprawił, że sprzedaż internetowa nie przypomina już tego topornego procesu sprzed kilku lat. Nie zmienia to jednak faktu, że stale trzeba myśleć o tym, w jaki sposób usprawnić swój biznes i przekonać do niego potencjalnych klientów. Na szczególną uwagę zasługuję tzw. same day delivery, czyli dostawa produktów tego samego dnia, w którym zostało złożone zamówienie. Dowiedz się więcej o tej metodzie dostawy i sprawdź, jak to wygląda w innych sklepach internetowych.
USA – pionierzy same day delivery
Co prawda sam pomysł nie jest wybitnie odkrywczy i umówmy się, że nie trzeba być geniuszem handlu, żeby wpaść na takie rozwiązanie, ale mimo wszystko w Europie same day delivery to wciąż rzadkość. Zupełnie inaczej do tematu podchodzą przedsiębiorcy z USA. Drony z przesyłkami, podlatujące pod same drzwi, kurierzy z geolokalizacją i zakupy, które po kilku minutach od zamówienia są już w paczkomacie to całkowita normalność. Tymczasem w Europie średni czas dostawy przesyłki krajowej to 3,1 dnia. Najszybsi są Francuzi (2,7 dnia), zaś najwolniejsi Hiszpanie (3,6 dnia). W Polsce standardem dostawy są trzy dni, co nie jest powalającym efektem.
Same day delivery – czy można od tego uciec?
Oczywiście, że nie. Europejscy przedsiębiorcy odwlekają moment nadrobienia zaległości w dziedzinie dostawy, ale faktem jest, że od tego nie da się uciec. Konsumenci są coraz bardziej świadomi oraz oczekują od sklepu wszystkiego, co najlepsze. Nikt już dzisiaj nie chce czekać trzech dni na swoje zakupy. Może kiedyś to wystarczało, ponieważ sprzedaż przez Internet była jeszcze nowinką, ale dzisiaj konkurencja jest tak duża, że trzeba walczyć o klienta.
Co zrobić, by wyprzedzić konkurencję?
Przede wszystkim zrewiduj swoją umowę z firmą kurierską, która dostarcza Twoje produkty. Sprawdź, czy w ofercie przewidują dostawę tego samego dnia. Jeśli nie, bez sentymentu odejdź i znajdź taką, która to robi lub jest w stanie zrealizować transport szybciej niż standardowe trzy dni. Pamiętaj, że sprawna i bezproblemowa dostawa to bardzo ważny element składowy oceny całego sklepu. Nie pozwól, by dobra oferta i fachowa obsługa zostały przyćmione długim czasem oczekiwania na przesyłkę.