Konwersja to temat, który spędza sen z powiek wszystkim właścicielom sklepów internetowych. Cały czas o nią walczą i starają się podnieść jej wskaźnik. Co jednak kryje się za tą tajemniczą nazwą i dlaczego bezwzględnie powinno się dbać o wzrost współczynnika konwersji? Wszystkiego dowiesz się z tego tekstu.
Konwersja – co to takiego?
Konwersja jest nakłonieniem użytkownika lub potencjalnego klienta do wykonania określonej czynności. Może to być zarejestrowanie się, zakup produktu, zostawienie swojego maila itp. Konwersję osiąga się poprzez wiele działań. Zazwyczaj są one stricte reklamowe i polegają na rozsyłaniu wiadomości e-mail lub emisję reklam za pośrednictwem systemu reklamowego AdWords. Przeprowadza się również zmiany techniczne na stronie oraz testy A/B. Ważny jest cel, czyli jasno określona czynność, którą ma wykonać użytkownik Twojej strony.
Po co zwiększać współczynnik konwersji?
Odpowiedź na tak zadane pytanie jest bardzo proste – aby więcej zarabiać i rozwijać biznes. Każda konwersja na Twojej stronie to realne pieniądze, które zarobisz poprzez sprzedaż produktów lub usług. Nie możesz więc nigdy zaprzestać działań mających na celu podnieść ten wskaźnik. Bez niego nie będziesz mógł funkcjonować.
Dlaczego współczynnik konwersji czasem spada?
Zazwyczaj jest to spowodowane błędami zawartymi na stronie internetowej. Źle zaplanowany proces zakupowy lub niewygodna nawigacja to elementy, które najczęściej sprawiają, że klienci rezygnują z zakupów w danym sklepie internetowym. Właśnie dlatego niezwykle ważne jest stałe sprawdzanie strony WWW i przeprowadzanie testów A/B wprowadzających nowe rozwiązania. W Internecie nie można bowiem stać w miejscu.
Jeżeli więc następnym razem ktoś będzie Cię pytał o konwersję sklepu, którego jesteś właścicielem, nie rób kwadratowych oczu i opowiedz, jak to u Ciebie wygląda i w jaki sposób dbasz o to, by potencjalni klienci zrobili to, na czym najbardziej Ci zależy.