Sklep internetowy musi przede wszystkim przyciągać użytkowników swoją użytecznością i łatwością w obsłudze. Bez tego nie ma nawet co myśleć o jakimkolwiek pozycjonowaniu. Dzisiaj opowiemy Ci o tym, na co warto zwrócić uwagę przy optymalizacji sklepu internetowego.
Przyjazny adres URL
Zadbaj o to, by adresy podstron były krótkie i łatwe do zapamiętania. Dzięki temu Twoi klienci będą mogli łatwo odtworzyć je w każdym momencie. Dobrze też, gdy w adresie znajdzie się kategoria lub konkretny produkt, który jest na stronie.
Porządny opis produktu
Pisząc „porządny” mamy przede wszystkim na myśli unikalny. Jest to warunek konieczny, by sklep dobrze się pozycjonował i był użyteczny dla klientów. Unikaj kopiowania opisów ze strony producenta. To do niczego nie prowadzi i nie wyróżnią Cię na tle konkurencji. Nie zapomnij też o nagłówkach H1, H2, H3 oraz wypunktowaniach. Staraj się też używać języka korzyści.
Daj się ocenić
Nie bój się opinii klientów o Twoich tekstach lub produktach, które sprzedajesz. Warto udostępnić klientom możliwość recenzowania i wyrażania swojego zdania. Jeśli będzie otwarty na tego typu interakcje z użytkownikami, z pewnością odwdzięczą Ci się dużą aktywnością.
Linkowanie wewnętrzne
Najlepszy sposób na zatrzymanie klienta na stronie. Staraj się umieszczać w publikowanych tekstach odnośniki do innych podstron, dzięki czemu użytkownik przez długi czas będzie „podróżować” przez Twoją witrynę.
Mobile first
Pamiętaj, że żyjemy w czasach urządzeń mobilnych. Ich udział w rynku stale się zwiększa i nie można już udawać, że nie istnieją. Zadbaj więc, by Twoja strona była przygotowana do przeglądania mobilnego i spełniała wymogi RWD.
Dane strukturalne
Korzystaj ze znaczników w kodzie HTML, które ułatwiają robotom indeksującym rozumienie zawartości strony. Dodatkowym atutem tego rozwiązania jest fakt, że Google może wyświetlić dane strukturalne w postaci rich snippets, czyli szczegółowych informacji o produkcie takich jak: cena, stan dostępność, zdjęcie, czy nawet ocena użytkowników.