Landing page to bardzo popularna metoda promocji usług i produktów, szczególnie wtedy, gdy niepotrzebna jest pełnowymiarowa strona internetowa. Jest to również twór, który pozycjonuje się nieco inaczej niż tradycyjną witrynę. W tym tekście opowiemy Ci, czym dokładnie jest landing page i jak zabrać się za pozycjonowanie takiego rozwiązania.

Czym jest landing page?

Landing page to inaczej zwana, strona docelowa. Zazwyczaj kieruje się na nią ruch w związku z przeprowadzoną kampanią reklamową, w oczekiwaniu na konkretne działania ze strony klienta. Najczęściej jest to zakup, zapis do newslettera lub założenie konta w serwisie. Landing page jest tylko wsparciem akcji promocyjnej, ale bywa również tak, że odgrywa rolę stałej strony internetowej.

O czym pamiętać, pozycjonując landing page?

  • Słowa kluczowe

Jest to absolutna podstawa, jeżeli chodzi o pozycjonowanie landing page. Zanim przygotujesz projekt, zastanów się, co Twoi użytkownicy wpisują do wyszukiwarki, gdy chcą znaleźć Twój produkt. Przygotuj obszerną listę takich fraz i sprawdź, jakie strony wyświetlają się, po wpisaniu ich do wyszukiwarki Google. Porównaj swoją listę do uzyskanych wyników.

  •  Tag title

Pamiętaj, aby wstawić słowo kluczowe bezpośrednio do tag title. Roboty Google, które indeksują strony, od razu będą wiedzieć, jakiego typu stronę obserwują.

  • Adres URL

Pozycjonując landing page warto również pamiętać o adresie URL. Bezwzględnie powinna w nim znaleźć się fraza kluczowa. Dzięki temu uzyskasz wyższą pozycję w wyszukiwarce.

  • Meta opis

Coś, co sprawi, że Twoi użytkownicy zainteresują się stroną. Description to opis, który wyświetla się w wynikach wyszukiwania. Nie powinien mieć więcej niż 155 znaków. Zadbaj o to, by znalazło się w nim słowo kluczowe, dane teleadresowe oraz nazwa brandu.

  • Optymalizacja grafik

Pamiętaj, że na Twój landing page użytkownicy mogą trafić z poziomu wyszukiwarki obrazów. Uzupełnij więc atrybut Alt i opisz krótko grafikę, którą dodałeś do strony docelowej.