Strony www, Pozycjonowanie

Czym jest landing page i jak go pozycjonować?

Czym jest landing page i jak go pozycjonować?
Landing page to bardzo popularna metoda promocji usług i produktów, szczególnie wtedy, gdy niepotrzebna jest pełnowymiarowa strona internetowa. Jest to również twór, który pozycjonuje się nieco inaczej niż tradycyjną witrynę. W tym tekście opowiemy Ci, czym dokładnie jest landing page i jak zabrać się za pozycjonowanie takiego rozwiązania.
Czym jest landing page?
Landing page to inaczej zwana, strona docelowa. Zazwyczaj kieruje się na nią ruch w związku z przeprowadzoną kampanią reklamową, w oczekiwaniu na konkretne działania ze strony klienta. Najczęściej jest to zakup, zapis do newslettera lub założenie konta w serwisie. Landing page jest tylko wsparciem akcji promocyjnej, ale bywa również tak, że odgrywa rolę stałej strony internetowej.
O czym pamiętać, pozycjonując landing page?
  • Słowa kluczowe
    Jest to absolutna podstawa, jeżeli chodzi o pozycjonowanie landing page. Zanim przygotujesz projekt, zastanów się, co Twoi użytkownicy wpisują do wyszukiwarki, gdy chcą znaleźć Twój produkt. Przygotuj obszerną listę takich fraz i sprawdź, jakie strony wyświetlają się, po wpisaniu ich do wyszukiwarki Google. Porównaj swoją listę do uzyskanych wyników.
  • Tag title
    Pamiętaj, aby wstawić słowo kluczowe bezpośrednio do tag title. Roboty Google, które indeksują strony, od razu będą wiedzieć, jakiego typu stronę obserwują.
  • Adres URL
    Pozycjonując landing page warto również pamiętać o adresie URL. Bezwzględnie powinna w nim znaleźć się fraza kluczowa. Dzięki temu uzyskasz wyższą pozycję w wyszukiwarce.
  • Meta opis
    Coś, co sprawi, że Twoi użytkownicy zainteresują się stroną. Description to opis, który wyświetla się w wynikach wyszukiwania. Nie powinien mieć więcej niż 155 znaków. Zadbaj o to, by znalazło się w nim słowo kluczowe, dane teleadresowe oraz nazwa brandu.
  • Optymalizacja grafik
    Pamiętaj, że na Twój landing page użytkownicy mogą trafić z poziomu wyszukiwarki obrazów. Uzupełnij więc atrybut Alt i opisz krótko grafikę, którą dodałeś do strony docelowej.
Podobne artykuły
Przeczytaj również
Szanujemy Twoją prywatność!
Witamy! Stosujemy pliki cookie w celu zapewnienia prawidłowego funkcjonowania serwisu. Możemy również wykorzystywać pliki cookie własne oraz naszych partnerów w celach analitycznych i marketingowych, w szczególności dopasowania treści reklamowych do Twoich preferencji. Korzystanie z analitycznych i marketingowych plików cookie wymaga zgody, którą możesz wyrazić, klikając „Zaakceptuj”. Jeżeli chcesz dostosować swoje zgody dla nas i naszych partnerów, kliknij „Zarządzaj cookies”. Wyrażoną zgodę możesz wycofać w każdym momencie, zmieniając wybrane ustawienia.
Zobacz więcej

Zarządzaj plikami cookies

Niezbędne pliki cookies

Niezbędne pliki cookie czynią stronę użyteczną włączając podstawowe funkcje, takie jak nawigacja po stronie i dostęp do zabezpieczonych obszarów strony. Strona internetowa nie może działać prawidłowo bez tych plików cookie.

Preferencyjne pliki cookies

Pliki cookie dotyczące preferencji umożliwiają stronie internetowej zapamiętanie informacji, które zmieniają sposób zachowania lub wygląd strony internetowej, np. preferowany język lub region, w którym się znajdujesz.

Statystyczne pliki cookies

Statystyczne pliki cookie pomagają właścicielom witryn zrozumieć, w jaki sposób odwiedzający wchodzą w interakcję ze stronami internetowymi, zbierając i zgłaszając informacje anonimowo. Dzięki tym anonimowym informacjom możemy polepszać jej wygląd i funkcjonalność.

Marketingowe pliki cookies

Marketingowe pliki cookie służą do śledzenia odwiedzających na stronach internetowych. Intencją jest wyświetlanie reklam, które są odpowiednie i angażujące dla indywidualnego użytkownika, a tym samym bardziej wartościowe dla wydawców i reklamodawców zewnętrznych. Dzięki temu zobaczysz tylko te reklamy, które spełniają Twoje oczekiwania