Pozycjonowanie i SEO to obecnie w świadomości wielu użytkowników Internetu dwie nazwy określające to samo zjawisko. Wbrew pozorom jest to jednak błędne przeświadczenie, które może powodować pewne nieporozumienia pomiędzy Tobą a pozycjonerem, który dla Ciebie pracuje. Czym więc jest SEO, a czym pozycjonowanie i czy cokolwiek łączy te dwa pojęcia? Wszystkiego dowiesz się z tego tekstu.
SEO, czyli co?
Pojęcie SEO to skrót pochodzący od angielskiego wyrażenie search engine optimization. SEO jest to więc szereg działań mających na celu optymalizację strony internetowej pod kątem wyszukiwarki. Chodzi o to, by witryny prawidłowo się wyświetlały i znajdowały się wysoko w rankingach. Optymalizacji strony najczęściej dokonuje się pod kątem wymagań stawianych przez wyszukiwarkę Google.
SEO przebiegać może na dwa sposoby:
1. Techniczny - chodzi o zmiany z pozoru niewidoczne dla użytkownika, ale wpływające na odbiór strony internetowej. Tego typu zmian dokonuje się zazwyczaj w kodzie źródłowym witryny.
2. Widoczny dla użytkownika - w tym wypadku tworzy się treści na podstrony i nasyca je słowami kluczowymi. Dzięki takiemu zabiegowi, roboty Google patrzą na witrynę przychylnym okiem i chętniej ją analizują.
Czym więc jest pozycjonowanie?
Pozycjonowanie to pojęcie o wiele szersze niż SEO. Obejmuje ono wszystkie działania, które mają na celu sprawienie, że dana strona internetowa znajdzie się wysoko w wynikach wyszukiwania. Można więc powiedzieć, że SEO to jedno z narzędzi wchodzących w skład pozycjonowania.
Z całą pewnością te dwa pojęcia używane są jako synonimy z powodu jednego celu, jaki opisują. Warto jednak wiedzieć, że nie są tożsame a zamienne korzystanie z nich, nie jest poprawne. Następnym razem, gdy będziesz rozmawiać ze swoim pozycjonerem, zwróć na to uwagę, a na pewno więcej wyniesiesz ze spotkania.