Przeglądając strony sklepów internetowych, można zauważyć gwałtowny wzrost zainteresowania dostosowaniem witryn do potrzeb użytkownika mobilnego. Przedsiębiorcy coraz chętniej zmieniają swoje serwisy tylko o to, by można je było przeglądać na telefonie lub tabletach. Skąd bierze się taka przychylność do użytkowników mobilnych? Żeby to zrozumieć, musisz poznać koncepcję Mobile First.

Początki Mobile First

Pierwsze działania mające na celu usprawnienie korzystania z poszczególnych serwisów internetowych przez użytkowników mobilnych zaczęły się już w 2010 roku. To wtedy Internet przeżywał na całym świecie swój rozkwit, a nowe strony pojawiały się jak grzyby po deszczu. Rozwój technologii sprawił też, że do dyspozycji mieliśmy coraz lepsze telefony, które oferowały możliwość przeglądania sieci. Z początku użytkownicy mobilni nie byli traktowani poważnie, ale nagły wzrost tego rodzaju konsumentów sprawił, że koncepcja Mobile First przestała być tylko założeniem a stała się szeregiem działań techniczno-marketingowych.

O co chodzi w Mobile First?

Jakiś czas temu Google poinformowało, że dużą rolę w zakresie pozycjonowania stron internetowych już niedługo będzie odgrywać ich dostosowanie do potrzeb użytkownika mobilnego. E-przedsiębiorcy zaczęli więc masowo szukać rozwiązań UX/UI, które sprawią, że ich sklepy będą przyjazne dla smartfonów. W dużym skrócie chodzi o to, by w taki sposób projektować strony, żeby wyglądały dobrze na różnych rozdzielczościach. Jest to niezwykle istotne w kontekście rozmieszczenia treści oraz zmiany jej układu w przypadku przeniesienia się na mały ekran. Niezależnie od tego, czy serwis jest przeglądany na dużym monitorze, czy też smartfonie, użytkownik zawsze musi szybko znaleźć to, czego szuka.

Czy masz zapomnieć o desktopach?

Oczywiście, że nie. Koncepcja Mobile First zakłada, że użytkownik mobilny jest bardzo istotny, ale tradycyjne wydania stron internetowych na desktopy dalej są bardzo ważne. Najlepszym rozwiązaniem jest projektowanie swojej strony w taki sposób, by wyglądała dobrze na każdym urządzeniu. Jest to inwestycja, która z całą pewnością się zwróci i przyniesie nowych klientów.