Na pewno znasz tę sytuację – chcesz kupić nowy komputer i zastanawiasz się, który model wybrać. Nagle natrafiasz na recenzję lub filmik na YouTube przedstawiający zalety i wady modelu, który Cię interesuje. Pod wpływem opinii autora podejmujesz ostateczną decyzję i decydujesz się na zakup tego konkretnego komputera. Możesz tego nie wiedzieć, ale tak właśnie wygląda influencer marketing.
Czym dokładnie jest influencer marketing?
Jest to szereg działań mający na celu zapewnienie komunikacji pomiędzy internautami oraz osobą, która jest przez nich postrzegana jako autorytet w konkretnej dziedzinie. Poprzez swoje działania może ona nakłonić grupę swoich fanów do wykonania określonej decyzji zakupowej. Taką osobę nazywa się influencerem.
Kim jest influencer?
Influencer to osoba mający duży wpływ na swoich fanów. Zazwyczaj są to blogerzy lub osoby znane w obrębie konkretnej grupy tematycznej. Dobrze, jeżeli influencer, który Cię interesuje, ma wiedzę z obrębu jakiegoś tematu, a nie jest tylko znany z tego, że bryluje na imprezach. Influencerzy będący specjalistami w swojej dziedzinie cieszą się o wiele większym poważaniem wśród internautów.
Dlaczego warto inwestować we współpracę z influencerami?
Przede wszystkim dlatego, że świat dynamicznie się zmienia i marketing nie jest już taki jak kiedyś. Wysyłanie newsletterów lub nadawanie reklamy w telewizji nie jest już tak skuteczne i firmy muszą szukać innych rozwiązań. Pokolenie dwudziestolatków podejmuje swoje decyzje zakupowe zupełnie inaczej niż ich rodzice. Dzisiaj to w Internecie drzemie największy potencjał reklamowy.
Czy influencer marketing ma wpływ na pozycjonowanie?
Oczywiście, że tak! Influencerzy pomagają budować silny profil linków i są dostawcą wartościowego contentu, który może przyczynić się do wzrostu liczby odwiedzin Twojej strony. Oprócz tego zwiększają zasięg i zaangażowanie promowanej firmy, znacznie wygrywając ze wszelkiego rodzaju forami dyskusyjnymi.