Strona internetowa to obecnie podstawa działania niemal każdej firmy. To właśnie witryna jest wizytówką oraz często pierwszym kontaktem, jaki potencjalny klient złapie z Twoją firmą. Ważne jest więc, by content, który znajduje się w serwisie, był wartościowy. Dzisiaj opowiemy Ci o tym, jakie powinny być teksty znajdujące się na Twojej firmowej stronie WWW.
Krótkie
Absolutna podstawa. Pamiętaj, że im więcej tekstu, tym mniejsza szansa, że ktoś go przeczyta. Zadbaj o to, aby Twoje treści były krótkie i merytoryczne. Nie opowiadaj zagmatwanej historii, która do niczego nie prowadzi. Pisz zwięźle, tak by nie zanudzać potencjalnego klienta.
Łatwe
Jeżeli chcesz, żeby ktokolwiek przeczytał Twoje teksty, musisz pisać je prostym językiem. Jeżeli działasz w skomplikowanej branży, postaraj się przedstawić ją w jak najprostszy sposób. W innym wypadku klienci stwierdzą, że nie wiedzą, o co Ci chodzi. Nie udawaj mądrzejszego, niż w rzeczywistości jesteś i nie wywyższaj się zbyt mądrym słownictwem.
Odpowiednio podzielone
To jak ułożony jest tekst na Twojej stronie, ma duży wpływ na to, czy ktokolwiek będzie chciał go czytać. Staraj się unikać bloków tekstowych. Korzystaj z nagłówków H1, H2 i H3. Nie bój się również śródtytułów i pogrubień najważniejszych informacji. Staraj się, by Twój tekst nie był monotonny pod kątem wizualnym.
Unikalne
Google nienawidzi kopiowanych treści. Jeżeli zdecydujesz się na kopiowanie tekstów z innej strony, musisz liczyć się z niską pozycją w wynikach wyszukiwania, a nawet karą w postaci zaprzestania indeksowania witryny. Przy takim filtrze mało kto trafi na Twoją stronę.
Merytoryczne
Staraj się nie lać wody i pisać o niczym. Unikaj zbyt skomplikowanego języka, ale pisz konkretnie o tym, co chcesz przekazać. Staraj się zawrzeć w tekstach ważne fakty oraz kluczowe z perspektywy klienta informacje. Najlepiej będzie, jeżeli odpowiednio je wyróżnisz (kursywa, pogrubienie, podkreślenie).
Posłuchaj, a nie pożałujesz
Korzystając z tych 5 rad z pewnością uda Ci się stworzyć ciekawe teksty, które przyciągną potencjalnych klientów. Spróbuj! To nie jest takie trudne, jak myślisz!