Jeśli odpowiedź na jedno z powyższych pytań brzmi “tak”, to już czas, by przeorganizować zespół handlowy, prowadzenie biznesu i wejść na wyższy, skuteczniejszy i łatwiejszy -zarówno dla Ciebie, jak i Twoich klientów - poziom prowadzenia biznesu.
W Polsce w ciągu ostatnich kilku lat wzrost ten wyniósł ponad 1 bln zł, łączna wartość wszystkich transakcji zawieranych pomiędzy firmami przekroczyła natomiast 3,5 bln zł wg badania Panelmarket. Z kolei roczna wartość takich transakcji zawieranych w internecie przekracza 600 mld zł.
Liderami w wykorzystaniu narzędzi internetowych w różnorodnych kanałach sprzedaży internetowej są Azja i Ameryka Północna. Dynamika wzrostu wartość sprzedaży GMV (Gross Merchandise Value) e-commerce B2B za okres od 2013 r. do 2019 r. w Europie wyniosła +42% i osiągnęła wartość 355 mld USD, w tym samym okresie w Azji wskaźnik wzrósł o 132%, osiągając wartość sprzedaży na poziomie 9,8 bln USD. Te dane pokazują, jak wielka jest siła i potencjał rynku B2B zarówno w Polsce, jak i na świecie (jeśli rozważasz wejście na zagraniczne rynki).
Polskie społeczeństwo, jak i społeczeństwa krajów wysoko rozwiniętych starzeją się, a na rynek jako kontrahenci i klienci wchodzą coraz młodsze pokolenia, które znacznie częściej korzystają z nowych technologii. Nieuchronnie świat zmierza w kierunku online.
Czy z biznesowego punktu widzenia warto przegapić ten moment na rozwój i patrzeć na konkurencję, która nadąża za zmianami i wzrostami?
- zbieranie zamówień (również w czasie rzeczywistym, 24h/dobę)
- zbieranie danych na temat klientów
- realizację zamówień
- kontrolę nad katalogiem produktów i zapasami
- zarządzanie polityką cenową
- możliwość zintegrowania z systemami takimi jak POS, Comarch, ERP i różnego rodzaju API
Dobrze stworzona platforma B2B pod e-commerce oznacza, że Twoi klienci mają nie tylko bezpośrednią możliwość dokonania zakupów, ale i mogą zrobić to szybciej, łatwiej i skuteczniej, np. korzystając z tworzenia dedykowanych list zakupowych, gdzie jednym kliknięciem dodają wszystkie produkty do koszyka, z dodawania kilkunastu produktów z poziomu listy/kategorii produktów czy mając możliwość ustawienia konkretnego terminu dostawy na wybrany dzień.
- Szerokie możliwości marketingowe systemów B2B wspierane pracą handlowców lub automatyzacją marketingu pomagają zwiększyć liczbę klientów
- Zwiększanie wartości koszyka poprzez cross-selling i upselling (proponowanie produktów komplementarnych, czy wyższych modeli danego produktu)
- Wzrost sprzedaży dzięki oferowaniu spersonalizowanych ofert, specjalnych akcji czy promocji dla wybranych grup klientów
- Wzrost samoobsługi Kontrahenta, poprzez dostęp do indywidualnego panelu klienta
- Możliwość ustawienia automatycznych powiadomień o nowej ofercie, indywidualnych rabatach, a także zmianach cen czy dostępności pozycji
Dodatkowo poprzez różnorodne funkcjonalności, możliwe jest zwiększenie współczynnika konwersji. Przykładowo, jeśli współczynnik konwersji wynosi 20% (nie porównujmy z poziomami współczynników konwersji dla branży B2C), to poprawa o dodatkowe 2 p.p. oznacza poprawę efektywności o 10%, co oznacza dodatkowe przychody - w zależności od wielkości firmy i obrotów nawet o kilkaset tysięcy czy kilka milionów złotych.
- Integracja z księgowością, stanami magazynowymi czy obsługą klienta po optymalizację zasobów ludzkich
- Platforma e-commerce przejmie rolę osób przyjmujących zamówienia, co z kolei usprawni procesy oraz przyspieszy realizację zamówień
- Zwiększy się bezpieczeństwo transakcji oraz zostanie ograniczone ryzyko wystąpienia błędów, które często pojawia się przy ręcznej obsłudze zamówień
- Pracownicy Działu Handlowego zostaną odciążeni od powtarzalnych czynności (np. wpisywanie zamówień w Excel). Zaoszczędzony czas będzie można poświęcić na budowanie relacji i pozyskiwanie nowych klientów.
Jeśli przekonujesz się lub jesteś przekonany, że wdrożenie takiej platformy jest konieczne do rozwoju Twojego biznesu - porozmawiajmy! Mamy doświadczenie i wiemy jak zrobić to dobrze.