Linkowanie to szereg czynności, które powinny być bardzo ważne dla każdego pozycjonera. Bez linków, prowadzących do strony, Google nie uzna jej za atrakcyjną i nie umieści wysoko w wynikach wyszukiwania. Link building może być jednak kosztowny, co jest główną przyczyną, przez którą cała masa początkujących pozycjonerów odpuszcza sobie tę dziedzinę. W tym tekście poznasz 5 nietypowych sposobów na zdobycie wartościowych linków, prowadzących do Twojej strony.
Kieruj przekaz do niszy
Jeżeli chcesz zdobyć wartościowe linki, a nie masz wielkiego budżetu na link building, zacznij tworzyć dla wąskiej i sprecyzowanej grupy docelowej. Wybieraj grupy, które na co dzień są pomijane i napisz artykuł skierowany właśnie do nich. Jest duża szansa, że zostanie to odebrane jak pochlebstwo i zaowocuje udostępnieniami.
Zacznij obalać mity
Jeśli znasz mity o branży, którą reprezentujesz, stwórz cykl artykułów i odkłamuj rzeczywistość. Dzięki takiemu contentowi trafisz do konkretnej grupy docelowej, żywo zainteresowanej tematyką Twojej strony.
Porównuj i grupuj
Nie od dziś wiadomo, że użytkownicy lubią wszelkiego rodzaju porównania, rankingi i testy. Jeżeli Twoja działalność opiera się na sprzedaży produktów, spróbuj porównać ze sobą różne modele lub przygotuj ranking najpopularniejszych rozwiązań. Chodzi o to, aby publikowane materiały były przede wszystkim przydatne.
Nie lej wody
Twoi odbiorcy chcą konkretów. Przygotuj dla nich case study i przedstaw problem, który udało Ci się rozwiązać dzięki Twoim produktom lub usługom. Łatwiej podejmuje się decyzje zakupowe, gdy naprzeciwko widzi się zadowolonego klienta.
Niech klienci Ci pomogą
Poproś swoich klientów, by przygotowali recenzję produktu, który u Ciebie kupili. Nie musi to być bardzo obszerny tekst. Wystarczy, że wyraża swoje zadowolenie, a Ty to udostępnisz. Dzięki temu inni użytkownicy zaufają temu, co chcesz im zaoferować i jeszcze chętniej będą spędzać czas na Twojej stronie WWW.