Do niedawna większość stron internetowych wyglądała podobnie. Menu, podstrony a na nich tekst ze zdjęciami. Technologia rozwija się jednak tak szybko, że to, co wczoraj było szczytem designu, dzisiaj jest zaledwie “do przyjęcia”. Dzisiaj opowiemy Ci nieco o stronach internetowych typu one page i pomożemy zdecydować, czy to dobry pomysł na firmową witrynę.
One page, czyli co?
Jak sama nazwa wskazuje, one page to witryna, która składa się tylko z jednej strony. Nie ma na niej tradycyjnych sekcji oraz tego, co dotychczas spotykałeś w Internecie. One page jest podzielony na segmenty, do których można dostać się poprzez scrollowanie lub specjalny spis treści, przenoszący do konkretnej części. Wystarczy więc kliknąć w ostatnią pozycję w spisie treści, by szybko i wygodnie zostać przeniesionym na sam dół strony.
Dla kogo one page?
One page to przede wszystkim wybór dla osób, które tworzą stronę z myślą o urządzeniach mobilnych. Przeglądając tego typu witrynę na telefonie, nawigacja jest dużo łatwiejsza i co najważniejsze dużo wygodniejsza. Na pewno nie raz spotkałeś się z utrudnionym dostępem do konkretnych zakładek przeglądanej na urządzeniu mobilnym, strony. Co do kwestii, kto powinien korzystać z witryn one page zdania się podzielone. Wiele zależy od tego, czego konkretnie oczekujesz od swojego projektu. Jeżeli ma on pełnić formę internetowej wizytówki to one page będzie idealnym wyborem. W przypadku gdy jednak potrzebujesz nieco bardziej rozbudowanej witryny, lepiej wybierz tradycyjny układ z podstronami. Pamiętaj jednak, by zadbać o dobre funkcjonowanie strony na urządzeniach mobilnych.
Angażuj treścią
One page ze względu na swoją specyficzną budowę jest czytany o wiele uważniej niż zwykłe strony WWW. Musisz więc zadbać o atrakcyjne treści, które wzbudzą zainteresowanie i sprawią, że użytkownik będzie chciał zjechać niżej, by dowiedzieć się, co kryją poszczególne segmenty Twojej wizytówki. Unikaj bełkotu, ale nie bądź też zbyt lakoniczny. Staraj się pisać tak, jakbyś robił to dla siebie!