Skuteczna reklama w Internecie to marzenie niejednego przedsiębiorcy, chcącego rozszerzyć swoją działalność i podnieść zyski. Gdzie jednak należy się pokazywać, by dotrzeć do jak największej ilości użytkowników? Odpowiedź jest prosta – poczta Gmail. Dowiedz się więcej o tej formie reklamy.
Poczta bez reklam?
Jeżeli kiedykolwiek korzystałeś ze skrzynki innej niż Gmail, na pewno pamiętasz, jak wiele reklam codziennie Cię atakowało. Czasami nawet stawało się to nie do zniesienia i uniemożliwiało pracę. Wszystko zmieniło się, gdy Google wprowadziło swoją skrzynkę Gmail, która jest pozbawiona jakichkolwiek reklam. Po kilku latach Google jednak zauważyło potencjał reklamowy drzemiący w tej usłudze i postanowiło go wykorzystać. Tak właśnie powstało Gmail Sponsored Promotion (GSP) dostępne przez panel AdWords.
Reklama na Gmailu, czyli co?
Reklamy za pośrednictwem GSP przypominają tradycyjne linki sponsorowane, które na pewno znasz z wyszukiwarki Google. W usłudze Gmail, GSP są wyświetlane na górze przy zakładkach społeczności i przypominają najzwyklejsze wiadomości e-mail. Zazwyczaj składają się z nazwy firmy i krótkiego tekstu. Można je potraktować, jako pewnego rodzaju preludium do właściwej reklamy. Gdy klikniesz w jedną z takich wiadomości ukaże Ci się tekst, grafika lub formularz kontaktowy.
“Inteligentne reklamy”
Co ważne, reklamy na skrzynce Gmail same dostosowują się do rozmiaru ekranu. Nie musisz więc się martwić, że użytkownicy smartfonów i tabletów nie poradzą sobie z wyświetleniem Twojego przekazu reklamowego. Ciekawe jest również to, że reklamę na skrzynce Gmail możesz potraktować jak zwykły e-mail. Oznacza to, że bez problemu możesz ją przenieść do folderu “Odebrane” lub przekazać dalej.
Czy warto?
Z pewnością tak. Reklama Gmail jest stale rozwijana przez Google i oferuje coraz to nowsze rozwiązania. Możesz dotrzeć z nią do ogromnej grupy użytkowników i dopasowywać przekaz reklamowy do ich upodobań i preferencji. Sprawdź, jak to działa i zacznij zarabiać na Gmailu!