Strony www, Marketing

Reklama w YouTube? Czy to się opłaca?

Reklama w YouTube? Czy to się opłaca?
Tradycyjne media powoli ustępują pola nowoczesnym portalom pokroju YouTube. Coraz więcej użytkowników chętniej korzysta z “telewizji” internetowej niż z klasycznych rozwiązań. Wraz ze wzrostem znaczenia Internetu reklamodawcy zaczynają przekonywać się do tego medium. Z dzisiejszego tekstu dowiesz się, czy reklama w YouTube jest opłacalna dla Twojego biznesu.
Jaką reklamę możesz emitować?
YouTube jako największy na świecie portal z materiałami video oferuje kilka modeli reklam. Najpopularniejsze to:
  • TrueView In-Stream
    Są to materiały promocyjne wyświetlane przed lub w trakcie właściwego materiału video.
  • TrueView Discovery
    Reklamy tego typu są wyświetlane w wynikach wyszukiwania i żeby były odtworzone, użytkownik musi w nie kliknąć.
A co z zasięgami?
Według najnowszych badań sieci prawie 75% polskich użytkowników Internetu korzysta z serwisu YouTube. W przypadku kategorii wiekowej 18-24 jest to już 84%. Takiej oglądalności nie ma żadna tradycyjna stacja telewizyjna. Zasięgi tego portalu są więc ogromne, a wyświetlane reklamy codziennie docierają do setek tysięcy internautów. Żadne inne medium nie zagwarantuje Ci takich warunków.
Jaka jest reklama w YouTube?
Powiedzieć, że jest różnorodna to mało. Serwis oferuje mnogość rozwiązań od wyświetlania filmów przed właściwymi materiałami lub w ich trakcie po zaawansowane reklamy kontekstowe. Co więcej, YouTube pozwala decydować czy dana reklama ma być emitowana dla wszystkich, tylko zainteresowanych tematyką filmu lub w formie remarketingu. Wszystko zależy od tego, czego konkretnie potrzebujesz i jaki jest cel emisji Twojej reklamy.
Jak wyglądają koszty?
W serwisie YouTube płacisz tylko za wyświetlone reklamy. Oznacza to, że dopiero, gdy ktoś kliknie w Twój filmik zostaną naliczone koszty. Jeżeli chodzi o wysokość opłat, to jest ona nieporównywalnie niższa niż to, co musiałbyś zapłacić, korzystając ze zwykłej telewizji. Z YouTube nie musisz martwić się, że koszty reklamy przewyższą zyski z jej emisji.
Spis treści
Podobne artykuły
Przeczytaj również
Szanujemy Twoją prywatność!
Witamy! Stosujemy pliki cookie w celu zapewnienia prawidłowego funkcjonowania serwisu. Możemy również wykorzystywać pliki cookie własne oraz naszych partnerów w celach analitycznych i marketingowych, w szczególności dopasowania treści reklamowych do Twoich preferencji. Korzystanie z analitycznych i marketingowych plików cookie wymaga zgody, którą możesz wyrazić, klikając „Zaakceptuj”. Jeżeli chcesz dostosować swoje zgody dla nas i naszych partnerów, kliknij „Zarządzaj cookies”. Wyrażoną zgodę możesz wycofać w każdym momencie, zmieniając wybrane ustawienia.
Zobacz więcej