W rozwoju progresywnych aplikacji webowych stosuje się te same narzędzia programistyczne co w przypadku tradycyjnych stron internetowych: HTML, CSS i Javascript wraz z którąś jego bibliotek, np. Angular lub React.
- Pełną responsywność i cross-browserową kompatybilność - PWA powinny poprawnie działać bez względu na używaną przeglądarkę oraz rozdzielczość ekranu używanego urządzenia.
- Interface i nawigacja typowe dla aplikacji mobilnej - Tym co odróżnia aplikację progresywną od klasycznych stron internetowych jest wrażenie u użytkownika, jakby korzystał z aplikacji mobilnej.
- Praca w trybie offline i online – cechą charakterystyczną PWA jest ich możliwość pracy również w trybie offline.
- Konfiguracja powiadomień push – progresywne aplikacje mogą wysyłać powiadomienia push, które są doskonałym narzędziem marketingowym.
- Automatyczne aktualizacje – tym co stanowi o przewadze PWA nad aplikacjami natywnymi są automatyczne aktualizacje, które nie wymagają podejmowania żadnych akcji po stronie użytkownika.
- Bezpieczeństwo – protokół HTTPS stał się już absolutnym must-have dzisiejszego Internetu, ale zdarzają się strony, z którymi łączymy się za pomocą protokołu nieszyfrowanego. W aplikacji progresywnej mamy gwarancję łączenia za pośrednictwem szyfrowanego protokołu HTTPS.
- Pozycjonowanie w wyszukiwarkach. Dużą przewagą w stosunku do rozwiązań natywnych, jest fakt, że progresywne aplikacje webowe tak jak typowe strony pojawiają się w wynikach wyszukiwania Google. Wiadomo, że prawie każdy krok użytkownika w sieci zaczyna się od wpisania frazy w wyszukiwarce, nie trzeba więc nikogo przekonywać, że łatwiej jest wypromować PWA niż aplikacje natywną.
- Oszczędność pieniędzy i czasu. Aplikacja na iOS-a i na Androida to dwie różne aplikacje. PWA to taka jakby strona internetowa wzbogacona o dodatkowe komponenty, więc aby ją stworzyć wystarczy front-end developer lub Web-developer.
- Brak konieczności rejestracji aplikacji w sklepach. Aplikacje progresywne są ogólnie dostępne z poziomu okna przeglądarki, nie trzeba więc ich rejestrować ani w iStore ani w Google Play.
- Niskie zużycie zasobów urządzenia. Dzięki temu, że PWA nie wymagają pobierania i instalacji na urządzeniu, zużywają one znikome zasoby urządzenia.
- Widoczność typowa dla aplikacji mobilnej. PWA można w taki sam sposób przypiąć do ekranu głównego urządzenia, jak aplikacje natywną.
- Uber – gwałtowny wzrost popularności marki na całym świecie stworzył potrzebę dotarcia do szerszego grona użytkowników – sposobem okazało się stworzenie PWA. Zaletami progresywnego Ubera są mała waga i szybkość ładowania.
- Tinder – w przypadku Tindera stworzenie aplikacji progresywnej zaowocowało wzrostem aktywności użytkowników. Jak pokazały statystyki, użytkownicy wykazują większą aktywność korzystając z PWA niż wersji natywnej.
- OLX - w przypadku OLX-a, wprowadzenie na rynek progresywnej aplikacji okazało się znakomitym posunięciem zwiększającym konwersje i sprzedaż wśród użytkowników mobilnych.