Marketing internetowy to obecnie element, bez którego nie da się funkcjonować i mieć odnoszącą sukcesy firmę. Niemal każdy przedsiębiorca, któremu zależy na rozwoju, decyduje się na stworzenie strony internetowej i zwiększaniu jej widoczności w sieci. W jaki sposób przebiega jednak ten proces, czym jest SEO i SEM i jaki mają związek ze zwiększeniem widoczności? Więcej dowiesz się z tego tekstu.
SEO? Co to takiego?
SEO to działania, które mają celu zoptymalizowanie witryny i sprawienie, że roboty indeksujące będą patrzeć na nią łaskawym okiem i umieszczać wysoko w wynikach wyszukiwania. W skład SEO wchodzi poprawa kodu źródłowego strony, tworzenie treści nasyconych słowami kluczowymi i odpowiednio zaprojektowanych oraz uzupełnianie meta tagów takich jak title czy description. SEO jest to więc dopracowywanie witryny pod kątem technicznym.
A co z SEM?
SEM (Search Engine Marketing) to z kolei nic innego jak marketing prowadzony w wyszukiwarce internetowej. SEM jest szeregiem działań promocyjnych takich jak prowadzenie świadomej kampanii linków sponsorowanych, pozycjonowanie i działania SEO. SEM jest terminem o wiele szerszym i zawiera w sobie wszystkie działania obejmujące pozycjonowanie stron internetowych oraz inne elementy mające na celu zwiększenie widoczności marki w Internecie.
Co zyskasz stosując działania SEO i SEM?
Marketing internetowy ma za zadanie przynosić określone efekty. Decydując się na tego typu praktyki, możesz liczyć na:
- zwiększenie widoczności,
- lepszy odbiór Twoich reklam,
- precyzyjne targetowanie przekazu,
- szybkie efekty w postaci np.: lepszej konwersji.
Zdecyduj się na fachowców
Działania SEO i SEM są bardzo ważne w promowaniu Twojej witryny, dlatego powierz je w ręce profesjonalistów, którzy wiedzą jak zwiększać widoczność stron WWW. Tylko profesjonalna agencja SEM da Ci możliwość osiągnięcia realnych efektów.