SEO

Teksty SEO, czyli jakie?

Teksty SEO, czyli jakie?
Często w kontekście pozycjonowania słyszy się o tekstach zoptymalizowanych “pod wyszukiwarkę”. Mało kto jednak zdaje sobie sprawę, jak powinny wyglądać i być zbudowane skuteczne teksty tak by zainteresowały roboty indeksujące Google. W tym tekście poznasz kilka cennych wskazówek, dzięki którym Twoje teksty będą o wiele lepsze.
Stosuj nagłówki
Absolutna podstawa! Bez tego tekst nie ma szans zainteresować robotów Google. Zacznij od tytułu, który będzie funkcjonował, jako nagłówek H1. Każdy następny akapit zaczynaj krótkim nagłówkiem i oznaczaj je jako H2, H3 itp. Jest to niezwykle ważne, ponieważ daje robotom indeksującym znać, że mają do czynienia z początkiem następnej części w tekście.
Słowa kluczowe
Google, co prawda liberalizuje swoje podejście do słów kluczowych, ale czasami warto ich użyć. Ustal więc, na jakich frazach Ci zależy i spróbuj je przemycić w NATURALNY sposób do tekstu. Dobrze, jeżeli słowo kluczowe znajdzie się na początku tekstu w pierwszych dwóch zdaniach. Używaj ich również przy nagłówkach.
Punktatory i pogrubienia
Roboty indeksujące z Google lubią, gdy tekst jest odpowiednio zbudowany. Szczególnie cenią sobie wydzielanie najważniejszych informacji poprzez listy lub pogrubienie. Nie bój się więc wszelkiego rodzaju punktatorów.
Unikalność i poradnikowy charakter
Bardzo istotna dla robotów Google jest unikalność tekstów. Jeżeli uznają, że treści są skopiowane z innej strony, nie masz co liczyć na dobre pozycje. W skrajnych przypadkach takie zachowania mogą wiązać się nawet z karą nałożoną na Twoją stronę internetową. Zadbaj również o to, by teksty, które publikujesz, były przydatne. Nie lej wody i pisz treści skierowane do konkretnego człowieka, które rozwiązują jakiś problem.
Spis treści
Podobne artykuły
Przeczytaj również
Szanujemy Twoją prywatność!
Witamy! Stosujemy pliki cookie w celu zapewnienia prawidłowego funkcjonowania serwisu. Możemy również wykorzystywać pliki cookie własne oraz naszych partnerów w celach analitycznych i marketingowych, w szczególności dopasowania treści reklamowych do Twoich preferencji. Korzystanie z analitycznych i marketingowych plików cookie wymaga zgody, którą możesz wyrazić, klikając „Zaakceptuj”. Jeżeli chcesz dostosować swoje zgody dla nas i naszych partnerów, kliknij „Zarządzaj cookies”. Wyrażoną zgodę możesz wycofać w każdym momencie, zmieniając wybrane ustawienia.
Zobacz więcej