Rynek e-commerce stale się powiększa. Kupowanie w sieci nie jest już żadną nowością ani egzotyką. Ciężko wyobrazić sobie teraz, by jakikolwiek większy sklep nie posiadał swojego „internetowego wydziału”. Użytkownicy z roku na rok jasno pokazują, że tego typu forma robienia zakupów im odpowiada. Dzisiaj pokażemy Ci 5 najważniejszych trendów branży rynku e-commerce w roku 2018.

1. Personalizacja, czyli UX w natarciu

Dbanie o to, by całość doświadczeń konkretnego użytkownika ze sklepem była jak najbardziej pozytywna, stało się najważniejszym aspektem prowadzenia e-commerce. Właściciele sklepów stale rozwijają swoje biznesy, personalizują przekaz pod konkretnego użytkownika, oraz modyfikują oferty tak, by odpowiadały one gustom poszczególnych klientów. UX to również obsługa odbiorców oraz sposób komunikowania się z nimi.

2. Desktop w odstawce

To jest trend, który pojawia się już od kilku dobrych lat. Rozwój rynku mobilnego sprawił, że liczba klientów korzystających z komputerów stale spada. Urządzenia mobilne stoją na podium i nie chcą zwolnić pierwszego miejsca w udziale w rynku e-commerce. Nie sposób teraz prowadzić sklepu internetowego bez przystosowania go do użytkowników mobilnych.

3. Sztuczna inteligencja

Tak, tak, to nie jest film science fiction. Sztuczna inteligencja istnieje i jest wykorzystywana przez największych graczy w branży e-commerce. Zastanawiasz się w jakiś sposób? Otóż wszystkie chatboty, które prowadzą z Tobą rozmowę, są pewnego rodzaju sztuczną inteligencją. SI jest również wykorzystywane jako pomoc w tworzeniu indywidualnych ścieżek zakupowych oraz do ochrony sklepu przed cyberprzestępcami.

4. Szybka dostawa

Rynek jest bezlitosny. Jeśli Twoja konkurencja robi coś lepiej, to klienci ją wybiorą, nie oglądając się na Ciebie. Właśnie z tego powodu w roku 2018 coraz większy nacisk kładzie się na czas dostawy zamówionych produktów. Już dzisiaj można znaleźć firmy, które dostarczają zakupy tego samego dnia, w którym zostało złożone zamówienie. Jesteśmy ciekawi, co będzie następne. Drony?

5. Facebook i sprzedaż

Facebook już od jakiegoś czasu świetnie sobie radzi, jako wsparcie dla sprzedaży. Na stronach można tworzyć własne sklepy i za pośrednictwem jednego z największych portali społecznościowych sprzedawać produkty. W 2018 roku ten trend się utrzyma i powiększy swój zasięg. Sklepy przenikają się z mediami społecznościowymi i na odwrót.