Firmowa strona internetowa to podstawa. To wie każdy i nie trzeba o tym przekonywać żadnego przedsiębiorcy. Istnieje jednak kilka możliwości, jeśli chodzi o budowę firmowej witryny. Dwie najpopularniejsze z nich to zwykła strona z klasycznymi zakładkami oraz strona typu one-page. Czym jest i kiedy opłaca się zastosować drugą opcję? Więcej dowiesz się z tego tekstu.
One-page – co to takiego?
Zapewne jesteś przyzwyczajony do tradycyjnych stron internetowych, które posiadają kilka zakładek, a w każdej z nich jest tekst opisujący konkretną gałąź działalności. Wyobraź jednak sobie, że można to zrobić inaczej. Dużo bardziej nowoczesnym rozwiązaniem jest witryna bez zakładek, którą po prostu się przewija. Tego typu strona jest bardzo atrakcyjna wizualnie, ale nie może być stosowana w każdej sytuacji. Kiedy więc zdecydować się na one-page? Więcej w dalszej części tekstu.
Czy one-page jest dla mnie?
Jeżeli Twoja firma oferuje tylko kilka produktów lub usług to znak, że możesz zacząć zastanawiać się nad stroną typu one-page. Kilka produktów będzie wyglądać bardzo atrakcyjnie na tego typu stronie. Inaczej sytuacja wygląda, gdy Twoja oferta jest bardzo zróżnicowana i posiadasz wiele produktów i usług. W takim układzie nie ma możliwości przedstawienia w zachęcający sposób całego asortymentu.
Zapomnij o pozycjonowaniu na różne frazy
One-page ma to do siebie, że wszystko znajduje się na jednej stronie. Nie ma więc podstron, które można pozycjonować na kilka różnych fraz. W przypadku one-page słowa, które wybierzesz, muszą opisywać całą witrynę, a nie jedynie jej wycinek. Oznacza to, że serwisy tego typu są dużo trudniejsze do pozycjonowania oraz optymalizacji.
Warto, ale nie zawsze
Jak więc widzisz inwestycja w one-page powinna być odpowiednio przemyślana. W innym wypadku możesz dokonać złego wyboru. Porównaj zalety i wady obu rozwiązań i sprawdź, które jest dla Ciebie lepsze. Wszystko zależy od tego, jaką firmę prowadzisz i co w jej ramach oferujesz.