Blogerzy to obecnie jedna z najbardziej wpływowych grup w Internecie. Codziennie tysiące użytkowników inspiruje się swoimi ulubionymi blogerami i kupuje towary lub usługi, które polecają. Blogerzy mają również inną zaletę – są idealnymi dostawcami wartościowych treści, co przydaje się w pozycjonowaniu i budowaniu marki. Z tego tekstu dowiesz się, jak od kuchni wygląda praca z blogerami.
Postaw na autentyczność
Podstawową zasadą w budowaniu marki w Internecie jest autentyczność. Dlatego właśnie blogerzy są tak chętnie wybierani przez reklamodawców. Mają oni bowiem za sobą ogromną grupę wiernych użytkowników, którzy są gotowi wiele dla nich zrobić. Dla Ciebie współpraca z blogerem to szansa na dotarcie do tej grupy i przekonanie, za pośrednictwem ich idola, do swojego produktu lub usługi. Zastanawiasz się, jakie są możliwości pracy z blogerami?
Jak wygląda współpraca z blogerem?
Istnieją dwie możliwości – współpraca płatna lub barter. W przypadku tej drugiej w zamian za reklamę bloger chce dostać konkretny towar bez dodatkowej opłaty. Sama reklama zazwyczaj przybiera formę wpisu na blogu lub dyskretnego podpisu pod zdjęciem. Pamiętaj jednak, żeby nigdy przy współpracy z blogerem nie wymuszać pozytywnej opinii o Twoim produkcie. Miej na uwadze, że jest to bardzo “delikatna” i niezależna grupa internautów.
Ile kosztuje współpraca z blogerami?
Zasadniczo, wszystko zależy od “wielkości” blogera. Im bardziej znany, tym więcej musisz zapłacić za reklamę lub konkurs, w którym jego fani będą mogli wygrać Twój produkt. Wiele zależy również od Twoich oczekiwań i tego, jak wyobrażasz sobie reklamę na blogu. Koszty mogą wahać się od kilkuset do nawet kilkunastu tysięcy złotych. Jeżeli jednak dobrze wybierzesz blogera, możesz liczyć na duże zwroty z takiej inwestycji.