Kampania Adwords to duże wyzwanie dla każdego marketera. Pomimo tego, że system reklamowy Google na pierwszy rzut oka nie jest bardzo skomplikowany to poprawna konfiguracja kampanii może przynieść początkującemu użytkownikowi nieco kłopotów. Dzisiaj opowiemy Ci o 4 najpopularniejszych błędach, które można spotkać w kampaniach AdWords.
Źle pogrupowane słowa kluczowe
System AdWords jest tak zaprojektowany, by grupy słów kluczowych zawsze pojawiły się w kampanii. Jest to bardzo duże ułatwienie, ale niestety pomimo pomocy łatwo pogrupować słowa niepoprawnie. Najczęściej chodzi o niezachowanie zasady 10-20 słów przypadających na grupę reklam. Łatwo można też znaleźć kampanie, w których słowa nie są pogrupowanie tematycznie, co wprowadza do całego projektu duży chaos. W czym tkwi sekret? W unikaniu ogólnych fraz. Pamiętaj, że każda kategoria słów powinna być opisana w unikalny sposób.
Brak fraz wykluczających
Wyobraź sobie, że prowadzisz sklep z piłkami do koszykówki, ale w Google AdWords nie wykluczyłeś słowa “piłka do siatkówki”. Tego typu błędy to przepalanie budżetu i marnowanie go na frazy, które w żadnym wypadku nie przyniosą konwersji, czyli sprzedaży. Żeby dobrze wykluczyć niektóre frazy potrzebne są dane z platformy Google Analytics oraz analiza wyszukiwań. Tego typu błąd najczęściej popełniają młodzi marketerzy bez większego doświadczenia.
Brak testów
Zdajemy sobie sprawę, że może Ci się wydawać, że wiesz wszystko o swojej branży i lepiej niż inni potrafisz zareklamować swój produkt. Niestety, ale takie myślenie szybko jest weryfikowane przez bezlitosny rynek. Najlepiej jest więc przygotować kilka wariantów reklam i sprawdzić jak kształtuje się ich klikalność w określonym przedziale czasowym. Po co to robić? By osiągnąć najlepszą konwersję. Pamiętaj, że pośpiech nie jest dobrym doradcą w projektowaniu kampanii AdWords.
Zbyt duże przeświadczenie o swojej wyjątkowości
Wiara w siebie to coś bardzo dobrego, ale musisz wiedzieć, że ciężko prowadzić wojnę nie znając przeciwnika. Jeżeli promujesz biznes bez wcześniejszego rozeznania oraz analizy konkurencji będzie Ci bardzo ciężko osiągnąć zadowalające rezultaty. Musisz wiedzieć, co robią inne firmy z Twojej branży i jak wygląda ich marketing internetowy.
Jeżeli chcesz uniknąć tych i wielu innych błędów skontaktuj się z nami. Przeprowdzimy profesjonalną kampanię reklamową Twojej firmy w sieci reklamowej AdWords.