4 najczęstsze błędy w kampaniach AdWords

4 najczęstsze błędy w kampaniach AdWords
Kampania Adwords to duże wyzwanie dla każdego marketera. Pomimo tego, że system reklamowy Google na pierwszy rzut oka nie jest bardzo skomplikowany to poprawna konfiguracja kampanii może przynieść początkującemu użytkownikowi nieco kłopotów. Dzisiaj opowiemy Ci o 4 najpopularniejszych błędach, które można spotkać w kampaniach AdWords.
Źle pogrupowane słowa kluczowe
System AdWords jest tak zaprojektowany, by grupy słów kluczowych zawsze pojawiły się w kampanii. Jest to bardzo duże ułatwienie, ale niestety pomimo pomocy łatwo pogrupować słowa niepoprawnie. Najczęściej chodzi o niezachowanie zasady 10-20 słów przypadających na grupę reklam. Łatwo można też znaleźć kampanie, w których słowa nie są pogrupowanie tematycznie, co wprowadza do całego projektu duży chaos. W czym tkwi sekret? W unikaniu ogólnych fraz. Pamiętaj, że każda kategoria słów powinna być opisana w unikalny sposób.
Brak fraz wykluczających
Wyobraź sobie, że prowadzisz sklep z piłkami do koszykówki, ale w Google AdWords nie wykluczyłeś słowa “piłka do siatkówki”. Tego typu błędy to przepalanie budżetu i marnowanie go na frazy, które w żadnym wypadku nie przyniosą konwersji, czyli sprzedaży. Żeby dobrze wykluczyć niektóre frazy potrzebne są dane z platformy Google Analytics oraz analiza wyszukiwań. Tego typu błąd najczęściej popełniają młodzi marketerzy bez większego doświadczenia.
Brak testów
Zdajemy sobie sprawę, że może Ci się wydawać, że wiesz wszystko o swojej branży i lepiej niż inni potrafisz zareklamować swój produkt. Niestety, ale takie myślenie szybko jest weryfikowane przez bezlitosny rynek. Najlepiej jest więc przygotować kilka wariantów reklam i sprawdzić jak kształtuje się ich klikalność w określonym przedziale czasowym. Po co to robić? By osiągnąć najlepszą konwersję. Pamiętaj, że pośpiech nie jest dobrym doradcą w projektowaniu kampanii AdWords.
Zbyt duże przeświadczenie o swojej wyjątkowości
Wiara w siebie to coś bardzo dobrego, ale musisz wiedzieć, że ciężko prowadzić wojnę nie znając przeciwnika. Jeżeli promujesz biznes bez wcześniejszego rozeznania oraz analizy konkurencji będzie Ci bardzo ciężko osiągnąć zadowalające rezultaty. Musisz wiedzieć, co robią inne firmy z Twojej branży i jak wygląda ich marketing internetowy.
Jeżeli chcesz uniknąć tych i wielu innych błędów skontaktuj się z nami. Przeprowdzimy profesjonalną kampanię reklamową Twojej firmy w sieci reklamowej AdWords.
Podobne artykuły
Przeczytaj również
Szanujemy Twoją prywatność!
Witamy! Stosujemy pliki cookie w celu zapewnienia prawidłowego funkcjonowania serwisu. Możemy również wykorzystywać pliki cookie własne oraz naszych partnerów w celach analitycznych i marketingowych, w szczególności dopasowania treści reklamowych do Twoich preferencji. Korzystanie z analitycznych i marketingowych plików cookie wymaga zgody, którą możesz wyrazić, klikając „Zaakceptuj”. Jeżeli chcesz dostosować swoje zgody dla nas i naszych partnerów, kliknij „Zarządzaj cookies”. Wyrażoną zgodę możesz wycofać w każdym momencie, zmieniając wybrane ustawienia.
Zobacz więcej

Zarządzaj plikami cookies

Niezbędne pliki cookies

Niezbędne pliki cookie czynią stronę użyteczną włączając podstawowe funkcje, takie jak nawigacja po stronie i dostęp do zabezpieczonych obszarów strony. Strona internetowa nie może działać prawidłowo bez tych plików cookie.

Preferencyjne pliki cookies

Pliki cookie dotyczące preferencji umożliwiają stronie internetowej zapamiętanie informacji, które zmieniają sposób zachowania lub wygląd strony internetowej, np. preferowany język lub region, w którym się znajdujesz.

Statystyczne pliki cookies

Statystyczne pliki cookie pomagają właścicielom witryn zrozumieć, w jaki sposób odwiedzający wchodzą w interakcję ze stronami internetowymi, zbierając i zgłaszając informacje anonimowo. Dzięki tym anonimowym informacjom możemy polepszać jej wygląd i funkcjonalność.

Marketingowe pliki cookies

Marketingowe pliki cookie służą do śledzenia odwiedzających na stronach internetowych. Intencją jest wyświetlanie reklam, które są odpowiednie i angażujące dla indywidualnego użytkownika, a tym samym bardziej wartościowe dla wydawców i reklamodawców zewnętrznych. Dzięki temu zobaczysz tylko te reklamy, które spełniają Twoje oczekiwania