Nazwa strony internetowej to element, który może okazać się kluczowy w procesie promocji oraz liczby odwiedzin Twojej witryny. Dlatego właśnie domena, którą wybierzesz, powinna być odpowiednio dobrana do charakteru Twojej firmy. Z tego tekstu dowiesz się, jaka powinna być dobra domena strony internetowej.
Nie komplikuj
Najlepsze rozwiązanie to gdy Twoja strona WWW nazywa się tak samo, jak usługa lub produkt, który oferujesz. Tego typu domeny generyczne mają jeszcze jedną zaletę – użytkownicy bardzo często wchodzą na strony o takich nazwach przez czysty przypadek. Zwiększa to znacznie Twoją szansę na zdobycie potencjalnego klienta.
Bądź rzeczowy
Nie szukaj skomplikowanych domen składających się z wielu słów. Celuj raczej w takie, które będą mogły być łatwo zapamiętane przez potencjalnego użytkownika. Pamiętaj też, by nazwa była jak najbardziej uniwersalna. Oznacza to, że powinna brzmieć tak samo na piśmie, jak i w wymowie.
Postaw na oryginalność
Nie staraj się kopiować schematów wykorzystywanych przez Twoją konkurencję. Postaraj się bardziej o to, aby domena była intrygująca. Dzięki temu klienci łatwiej ją zapamiętają i częściej będą odwiedzać Twoją stronę. Zanim więc wybierzesz domenę, zrób w firmie burzę mózgów. Nie od dzisiaj wiadomo, że co dwie głowy to niejedna.
A może nazwa?
Jeśli domena nie może brzmieć jak gałąź Twojej działalności, dobrym pomysłem jest nazwanie strony WWW dokładnie tak, jak brzmi nazwa Twojej firmy. Pod warunkiem, że jest ona łatwa w wymowie oraz krótka. W innym wypadku tego typu rozwiązania z pewnością się nie sprawdzi.
Nie szukaj dróg na skróty
Najgorsze co możesz zrobić to bagatelizować znaczenie domeny Twojej strony WWW i postawić na oklepane, schematyczne pomysły. Podejdź do tego jak do elementu promocji. Domena musi być czymś, co wyróżnia Cię spośród konkurencji, a nie stawia z nią na równi. Właśnie dlatego musisz podejść do tematu domeny bardzo poważnie.