Platforma AdWords pozwala w prosty sposób zaistnieć w wyszukiwarce Google i wypromować biznes o zasięgu lokalnym lub ogólnokrajowym. Twoje wyniki zależą jednak od tego, jaki marketing internetowy uprawia konkurencja. Analizująć ruchy przedsiębiorstw z branży, jesteś w stanie stworzyć efektywną kampanię, która ma szansę na spektakularny sukces. Dzisiaj opowiemy Ci, co sprawdzić, wykonując analizę konkurencji i korzystając z raportu “Analiza aukcji”.
Udział w wyświetleniach
Ważny parametr, który określa procentowy udział wyświetleń Twoich reklam lub domen konkurencji w stosunku do wszystkich wyświetleń, które są prognozowane. Dla przykładu, jeżeli w tej kolumnie znajdziesz wartość 20%, to oznacza, że na 100 wyświetleń konkretna reklama pojawiła się 20 razy.
Średnia pozycja
Ta kolumna pozwala Ci na szybkie zapoznanie się ze średnią pozycją reklam i porównanie jej z materiałami emitowanymi przez innych reklamodawców. Dzięki temu będziesz wiedzieć, jak wyglądają wyniki wyszukiwania Twojego produktu w kontekście działań konkurencji. Da Ci to wskazówkę, co zmienić w emitowanych reklamach.
Współczynnik pokrycia
Tutaj znajdziesz informacje dotyczące częstotliwości jednoczesnego wyświetlania się Twoich reklam i tego, co mają do zaoferowania Twoi konkurencji. Jeżeli w tej kolumnie znajdziesz wartość 30%, to znaczy, że na 100 wyświetleń 30 razy Wasze teksty reklamowe pojawiły się w tym samym czasie.
Współczynnik wyższej pozycji
W tej części raportu czekają dane, ukazujące ile razy reklama innych firm wyświetliła się na wyższej pozycji niż Twoja. Warto to wiedzieć ze względu na precyzyjne określenie konkretnego rywala i równanie do jego osiągów.
Współczynnik wyświetleń na górze strony
W tym miejscu dowiesz się tego, jak często Twoja reklama lub reklama konkurencji wyświetliła się nad naturalnymi wynikami wyszukiwania w Google. Chodzi o pozycje od 1 do 3, które mają najbardziej realny wpływ na konwersję reklam.
Udział wygranych aukcji
Ta kolumna skrywa bardzo ciekawe informacje o procencie aukcji, w których Twoja reklama pojawiła się na wyższej pozycji niż reklama bezpośredniej konkurencji. Dowiesz się również o procencie sytuacji, gdy emitowany przez Ciebie materiał pojawił się kosztem reklam rywali.