Facebook przeszedł ostatnimi czasy wiele zmian, które mocno wpłynęły na komfort użytkowania tego serwisu, szczególnie dla firmowych stron. Dużym przewrotem było uniemożliwienie edycji linków zawartych w postach po opublikowaniu. W tym tekście opowiemy Ci nieco więcej o tej zmianie.
Brak możliwości edycji linków? Ale o co chodzi?
Wyobraź sobie, że wstawiłeś na firmowy fanpage nowy post ze zdjęciem i linkiem. Po opublikowaniu widzisz jednak, że zdjęcie jest źle wykadrowane, w tekście popełniłeś literówkę, a link do artykułu prowadzi do zupełnie innej strony. Do niedawna nie było problemu, żeby w prosty sposób edytować zamieszczane treści. Teraz jednak takiej możliwości zabrakło, pod warunkiem, że Twoja strona jest zweryfikowana. W teorii nie ma problemu.
Jak zweryfikować fanpage?
I tutaj zaczynają się schody. Facebook informuje, że link weryfikacyjny znajduje się w sekcji Posty w Narzędziach do publikowania. Szybko jednak okazało się, że przeważająca większość właścicieli stron nie ma takiej możliwości. Istnieje duża szansa, że Ty też nie możesz znaleźć linku weryfikacyjnego. Jeżeli jednak należysz do elity wydawców, którzy zostali dopuszczeni do tej opcji, Facebook poprosi Cię o wklejenie specjalnego linku do kodu strony.
Jak uzyskać dostęp do narzędzi weryfikacyjnych?
Jeżeli nie jesteś wydawcą i prowadzisz stronę o charakterze hobbystycznym, sklep, blog lub firmę to możesz pożegnać się z edycją postów po ich opublikowaniu. Co prawda zawsze zostaje zmiana opisu strony i zmiany jej kategorii. Wtedy narzędzia powinny się szybko pojawić, ale nie polecamy tego sposobu, ponieważ Twój fanpage pomimo zmienionej kategorii nie będzie miał newsowego charakteru. Pozostaje więc uważne wstawianie nowych postów i sprawdzanie ich 100 razy przed kliknięciem przycisku Opublikuj.