Ludzie zakładają strony internetowe z wielu różnych powodów. Jedni chcą dzielić się swoją wiedzą na konkretny temat, innym marzy się zwiększenie sprzedaży i poprawienie swoich zarobków. Niezależnie jednak od celu, jaki przyświeca twórcy strony internetowej, bardzo ważny jest ruch. Ten czynnik jest niezwykle ważny, ponieważ daje wiedzę na temat tego, kto i w jakiej ilości odwiedza daną witrynę. W tym tekście poznasz kilka sposobów na skierowanie ruchu na Twój internetowy adres.
Publikuj przemyślane treści
Wszystko, co publikujesz na swojej stronie, powinno być skierowane do konkretnej grupy docelowej. Bez tego, content będzie dla każdego, czyli w rzeczywistości dla nikogo. Najlepiej będzie, jeżeli znajdziesz kogoś “popularnego” w Twojej grupie docelowej i sprawisz, że taka osoba zacznie udostępniać treści znalezione na stronie. Szybko przekonasz się, jak ogromna moc tkwi w influencerach.
Bądź w mediach społecznościowych
Jeżeli chcesz, by inni udostępniali Twoje treści i wchodzili na stronę, zacznij od siebie. Załóż firmowe konta w portalach społecznościowych i dziel się za ich pośrednictwem treściami, które tworzysz. Dzięki temu poszerzysz swoją grupę docelową o użytkowników mediów społecznościowych.
Zachwycaj estetyką
Ze stronami internetowym jest trochę jak z poznawaniem ludzi. Jeżeli ktoś spodoba Ci się wizualnie, to dużo chętniej nawiążesz z nim kontakt, aniżeli z kimś o mało sympatycznej aparycji. W przypadku stron WWW działa podobny mechanizm. Zadbaj więc o to, by Twoja witryna lub blog były atrakcyjne wizualnie i zachęcały do dłuższej wizyty. Pamiętaj, że pierwsze wrażenie robi się tylko jeden raz.
Nie daj o sobie zapomnieć
Internauci odwiedzają kilkadziesiąt stron dziennie. W jaki więc sposób mają zapamiętać akurat Twoją? To mało prawdopodobne. Dlatego właśnie musisz zadbać o to, by przeżyć w świadomości potencjalnych klientów. Najlepszym sposobem jest zaproponowanie subskrypcji i zgoda na wysyłanie newsletter. Dzięki temu użytkownicy z pewnością jeszcze nie raz odwiedzą Twoją stronę internetową.