Skuteczna strona internetowa to nie tylko wyszukany i przejrzysty design, to także przestrzeganie niepisanych zasad, których powinieneś się trzymać aby odbiór Twojej strony był jeszcze lepszy. Poniżej przedstawiamy listę 10 najpopularniejszych błędów popełnianych przez właścicieli stron www.
Odtwarzanie muzyki na stronie
To najczęściej popełniany błąd przez niedoświadczonych właścicieli stron internetowych. Muzyka w tle to zmora każdego internauty, który w pośpiechu zamyka kolejne karty przeglądarki aby wyeliminować źródło dźwięku. To naprawdę bardzo irytująca funkcja i jeżeli pragniecie zatrzymać użytkownika dłużej na swojej stronie, wystrzegajcie się jej jak ognia! Uwierzcie nam na słowo.
Animacje Flash
Czasy kiedy strony internetowe były przepchane animacjami Flash odeszły dawno w niepamięć. Przede wszystkim chodzi o dużą wagę takich plików, brak responsywności oraz problem z odtwarzaniem na urządzeniach mobilnych. Dziś powszechnie stosuje się język CSS3, który w pełni zastępuje animacje Flash, działa o wiele sprawniej, jest dostępny na wszystkich urządzeniach i nie ma problemu z przygotowaniem responsywności.
Wyskakujące reklamy
Choć ciężko w to uwierzyć, są osoby, które wpadły na pomysł wyświetlania reklam na swoich firmowych stronach czy sklepach internetowych. Jeżeli zależy Ci na poważaniu i profesjonalnym wyglądzie musisz zapomnieć o takim pomyśle. Nie wygląda to dobrze, nie wzbudza zaufania i na pewno nie przełoży się zwiększenie liczby klientów.
Długie ładowanie strony
Nikt nie lubi tracić czasu, stać w kolejkach i czekać w nieskończoność. Dlatego po wpisaniu adresu w przeglądarce Twoja strona powinna wyświetlić się błyskawicznie. Optymalny czas ładowania witryny nie powinien przekraczać trzech sekund. W tym celu pamiętaj aby wszystkie zdjęcia i grafiki ładowane na stronie były w odpowiednio skompresowane, aby ważyły jak najmniej. To samo dotyczy się również samego kodu strony. Kompresja plików JS i CSS to bardzo dobre rozwiązanie. Zadbaj również o wydajny hosting.
Amatorskie zdjęcia
Nawet najlepszy design strony nie spełni swojej roli jeżeli popsujemy ten efekt amatorskimi zdjęciami. Zdjęcie siedziby firmy robione telefonem przy złej pogodzie to niezbyt zachęcająca wizytówka. To samo dotyczy również zdjęć produktów w sklepach internetowych. Często są to amatorskie zdjęcia ze słabym światłem i przekłamanymi kolorami. Klient kupuje przede wszystkim oczami, warto o tym pamiętać i zainwestować w profesjonalną sesję zdjęciową, która dostarczy nam odpowiedniej jakości zdjęcia.
Nieaktualne informacje
Bardzo często raz stworzone strony pozostają nieaktualizowane. Może to wprowadzać klienta w błąd np. nieaktualnym numerem telefonu, adresem siedziby firmy, czy też informacjami o usługach. Jeżeli zależy Ci na klientach, dbaj żeby Twoja strona internetowa była zawsze aktualna, a nawet najmniejsze zmiany niezwłocznie wprowadzane.
Fikuśne czcionki
Przejrzysty wygląd strony jest bardzo ważny, dlatego wszystkie czcionki, użyte na stronie, powinny być przede wszystkim czytelne. Wymyślne czcionki mogą dodać stronie kolorytu, jednak ich stosowanie może utrudnić użytkownikowi odczytanie niezbędnych informacji. Bądźcie ostrożni z doborem czcionek i pamiętajcie, że prostota zawsze jest w modzie.
Brak wyszukiwarki
Użytkowników internetu możemy podzielić na dwie grupy. Tych którzy szukają sami niezbędnych im informacji, oraz takich którzy w pierwszej kolejności korzystają z wyszukiwarki aby błyskawicznie odnaleźć to co ich interesuje. Żeby zadbać o tych drugich, nie zapominajcie o wyszukiwarce. Musi się ona znajdować w widocznym i łatwo dostępnym miejscu.
Brak responsywności
Jeżeli Twoja strona nie jest przystosowana do wyświetlania na urządzeniach mobilnych możesz tracić sporą część klientów. Według badań już 40% internautów korzysta z sieci za pomocą komórki czy tabletu. Aby nie stracić tej części musisz zadbać o responsywność strony lub stworzyć wersję mobilną.
Błędy na stronie
Błędy ortograficzne, interpunkcyjne, nachodzące na siebie teksty i zdjęcia, niepoprawne wyświetlanie strony na różnych przeglądarkach. To wszystko sprawia, że wizerunek Twojej marki kuleje. Zadbaj aby wszystko było dopracowane w najmniejszych szczegółach. W ten sposób wzbudzisz zaufanie i polepszysz odbiór swojej firmy w internecie.