Instagram to portal społecznościowy, który zrzesza prawie 600 milionów użytkowników, co jest powalającym wynikiem. Powoli dochodzimy do momentu, w którym hegemonia panującego ciężką ręką Facebooka się skończy. Pretendentem do tronu jest obecnie Instagram i to najprawdopodobniej ten portal stanie się obowiązkowym elementem strategii marketingowej niemal każdej firmy. Widać to po znacznym wzroście liczby firmowych stron. Dzisiaj dowiesz się, dlaczego warto, żeby Twoje przedsiębiorstwo udzielało się na Instagramie.
Komunikacja jeszcze nigdy nie była taka prosta
W przypadku Facebooka oraz Twittera musisz stworzyć kreację, zastanowić się nad przekazem, co nieco zabija spontaniczność, która przecież ma być domeną mediów społecznościowych. Instagram działa nieco inaczej. Użytkownicy tej platformy dużo bardziej od typowo reklamowych materiałów cenią sobie spontaniczne fotografie, pokazujące coś więcej niż tylko Twój produkt. Tutaj liczą się emocje oraz szczerość.
Odpowiedź na brak czasu
Niemal wszyscy żyją dzisiaj w ogromnym pośpiechu. Cały czas gonią nas obowiązki i stale narzekamy na brak chwili wytchnienia. Instagram wykorzystał to na swoją korzyść i zaproponował graficzny sposób komunikacji. Dzięki temu Twoje materiały mogą być szybko przyswojone i nie trzeba zastanawiać się nad ich sensem. Musisz jednak pamiętać, by wybierać najprostsze rozwiązania. Na Instagramie wszystko dzieje się szybko, tak jak w życiu Twoich klientów. Przekuj to w swój sukces.
Możliwość tagowania
Tagi to krótkie wyrażenie składające się z jednego lub wielu słów poprzedzonych znakiem #. Dzięki temu w łatwy sposób możesz dotrzeć do grupy odbiorców, na której Ci zależy. Wcześniej jednak musisz zastanowić się, czyjej atencji potrzebujesz. Najważniejsze w funkcjonowaniu na Instagramie jest tagowanie zdjęć. Bez tego zginiesz w tłumie. Z kolei, gdy zrobisz to dobrze, możesz być pewny, że społeczność szybko to zauważy.
Interakcje
Samo wstawianie zdjęć i tagowanie to nie wszystko. Instagram służy do budowania relacji z odbiorcami i skracania dystansu. Możesz to robić poprzez interakcje z publikacjami innych użytkowników. Przeglądaj ulubione profile i nagradzaj najlepsze zdjęcia serduszkiem. Dzięki temu zaznaczysz swoją obecność i nawiążesz kontakt z potencjalnymi partnerami.