Pozycjonowanie bardzo często wiąże się z dużym nakładem pracy i oczekiwaniem na efekty, które niekoniecznie muszą przyjść ze względu na najczęściej pojawiające się błędy. Żeby dobrze wypozycjonować sklep internetowy potrzebna jest wiedza i konsekwencja w działaniu. Dzisiaj opowiemy Ci o złych praktykach, które sprawiają, że Twój sklep nie jest jeszcze na szczycie listy wyszukiwań.
Zduplikowany opis produktu
Niezwykle ważne w kontekście SEO jest, by każdy tekst publikowany na Twojej stronie był unikalny. Zapomnij więc o kopiowaniu opisów produktów od producenta lub co gorsza, od innych firm. Takie działanie może doprowadzić do obniżenia pozycji sklepu, który pozycjonujesz.
Teksty dla robotów
Już dawno minęły czasy, gdy teksty publikowane na stronie miały być nasączone słowami kluczowymi tak mocno, jak to tylko możliwe. Teraz Google bardziej stawia na unikalne i przydatne treści. Pamiętaj więc, by pisać dla ludzi, a nie robotów indeksujących.
Brak opisów grafik
Każda grafika, która znajduje się na Twojej stronie, powinna zawierać opis alternatywny, który w jasny sposób mówi, co znajduje się na zdjęciu. Pamiętaj, że roboty Google nie widzą grafik i „rozumieją” tylko tekst.
Brak meta opisów
Co prawda, mało kto zwraca na to uwagę, ale musisz wiedzieć, że meta description wciąż ma stosunkowo duże znaczenie w pozycjonowaniu, dlatego warto pochylić się nad tym tematem. Dobry opis przyciągnie użytkowników do Twojego sklepu.
Trudny adres URL
Pamiętaj, że adres Twojego sklepu powinien być łatwy do zapamiętania. Unikaj więc długich i skomplikowanych adresów, których nie sposób odtworzyć z głowy. W przyjazny URL powinna być wyposażona każda podstrona.
Brak contentu
Jeśli chcesz, by klienci wchodzili na Twoją stronę, daj im coś więcej niż tylko ofertę kupna produktów. Dobrym pomysłem jest firmowy blog, na którym będziesz publikować użyteczne treści. W ten sposób przywiążesz użytkowników do swojej witryny.